Gå til innhold

Svarttrosthann i slåpetorn.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott presentasjon av alle hageeieres skrekk når bær og frukt modnes om høsten.

Perfekt plassert i flata i herlig lys med god skarphet så selv øyet kommet godt til sin rett.

Jeg ville muligens lyst opp det mørkeste partiet en anelse for å få ut mer detaljer uten at det egentlig er helt nødvendig.

Noen vil kanskje nevne litt rotete omgivelser, men jeg og også en del fuglefotografer mener at fuglens miljø skal med i motsetning til en del som mener det skal være pipip på "nakji grein".

Roar

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, Bjarte.

Flott og skarpt bilde av svarttrost, og både farger og omgivelser er utmerket, etter min mening ! :)

Olympus OM-D E-M1 er kjent for å "levere varene", noe dagens bidrag viser klart.

Som ihuga foto- og videoentusiast har jeg satset på Panasonic DMC-GH4 for video, og stillbildekvaliteten blir vurdert i klasse med Olympus OM-D E-M1 i de fleste tester.

Jeg foretrekker imidlertid Nikon D800 til fuglefotografering, - dels på grunn av god følgefokus, men kanskje mest på grunn av større bildebrikke med høyere pikselantall.

M v h Albert.

Lenke til kommentar

Takk til alle!

@ Albert: Jeg har både Canon- og Nikonkameraer i segment for seriøs fuglefotografering, men disse er tilpasset for landskap og stativ. Olympus har fulgt med meg siden E-3 ble lansert med sine 10 MP. Det ble da sagt at 4/3-sensoren etterhvert kunne utvikles til maks. 20 MP. Stemmer det begynner vi å nærme oss en smertegrense. Det er Zuikos utrolig skarpe (Og litt for kostbare) objektiver som skal kompensere for "få" piksler, sier Olympus.

E-M1 med ZD 50-200 er ei lett bør, zoomen veier 1 kg, er værtettet og leverer topp fra åpen f 3.5. Med sensorstab kan kombinasjonen håndholdes @ 400 mm i de fleste tilfeller og vanlig dagslys på ISO 100. Velger jeg noe tyngre og mer uhåndterlig setter jeg 150 mm f2 med sine værtettede 1,6 kg foran, "full pakke" @ f2 og 300 mm.

-bjarte.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...