luistheghost Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Svarttrosthann i slåpetorn. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Flott presentasjon av alle hageeieres skrekk når bær og frukt modnes om høsten. Perfekt plassert i flata i herlig lys med god skarphet så selv øyet kommet godt til sin rett. Jeg ville muligens lyst opp det mørkeste partiet en anelse for å få ut mer detaljer uten at det egentlig er helt nødvendig. Noen vil kanskje nevne litt rotete omgivelser, men jeg og også en del fuglefotografer mener at fuglens miljø skal med i motsetning til en del som mener det skal være pipip på "nakji grein". Roar 1 Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Hei, Bjarte. Flott og skarpt bilde av svarttrost, og både farger og omgivelser er utmerket, etter min mening ! Olympus OM-D E-M1 er kjent for å "levere varene", noe dagens bidrag viser klart. Som ihuga foto- og videoentusiast har jeg satset på Panasonic DMC-GH4 for video, og stillbildekvaliteten blir vurdert i klasse med Olympus OM-D E-M1 i de fleste tester. Jeg foretrekker imidlertid Nikon D800 til fuglefotografering, - dels på grunn av god følgefokus, men kanskje mest på grunn av større bildebrikke med høyere pikselantall. M v h Albert. Lenke til kommentar
luistheghost Skrevet 30. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2015 Takk til alle! @ Albert: Jeg har både Canon- og Nikonkameraer i segment for seriøs fuglefotografering, men disse er tilpasset for landskap og stativ. Olympus har fulgt med meg siden E-3 ble lansert med sine 10 MP. Det ble da sagt at 4/3-sensoren etterhvert kunne utvikles til maks. 20 MP. Stemmer det begynner vi å nærme oss en smertegrense. Det er Zuikos utrolig skarpe (Og litt for kostbare) objektiver som skal kompensere for "få" piksler, sier Olympus. E-M1 med ZD 50-200 er ei lett bør, zoomen veier 1 kg, er værtettet og leverer topp fra åpen f 3.5. Med sensorstab kan kombinasjonen håndholdes @ 400 mm i de fleste tilfeller og vanlig dagslys på ISO 100. Velger jeg noe tyngre og mer uhåndterlig setter jeg 150 mm f2 med sine værtettede 1,6 kg foran, "full pakke" @ f2 og 300 mm. -bjarte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg