lumfong Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 (endret) Hei og hopp. Er ute etter en grei laptop i 3-4tusen kroners klassen. Stiller noen få krav: -God skjerm (ikke et krav, men 1080p ønskes). -God CPU. Er et hav der ute. Så er godt å få litt hjelp slik at jeg vet at jeg har valgt riktig. 15tommers skjerm er topp. Endret 31. mars 2015 av lumfong Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Ser ut som du må litt opp i pris for å få den oppløsninga. Prisjakt Eller gå ned til 1366x768 1 Lenke til kommentar
lumfong Skrevet 31. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2015 (endret) Ja, det stemmer nok. Har vært inne å sett meg litt rundt. Er litt utdatert på prosessor fronten merker jeg.. Men fant meg en maskin som virker ålreit mtp. cpu. Tar jeg feil? 4210u scorer vel best i denne prisklassen? (ref. Passmark) http://www.prisjakt.no/product.php?p=2797742 Eller har vi noe annet som frister mer? CPU veier tyngst i dette tilfelle egentlig. Noen bedre forslag? edit: Hvis det er noen skikkelige kupp for tiden kan jeg gå litt opp i pris. Thanks Endret 31. mars 2015 av lumfong Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Skal du ha bedre, se på 5250U og oppover. Men det er veldig få maskiner med disse, så prisene er stive for øyeblikket. Så det beste er nok 4210u for øyeblikket. 1 Lenke til kommentar
lumfong Skrevet 31. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2015 (endret) Ja, ser prisene er fryktelig høye enda. Er det så stor forskjell ytelsesmessig? Jeg er litt usikker på den Toshibaen jeg linket til over. Har lest en vurdering av den hvor de bl.a nevnte at skjermen var elendig(farger) og at den brukte lang tid på oppstart. Ikke minst var det bare en rambrikke i den, den kjører altså ikke dual. Er dette med rammen kanskje egentlig en dealbreaker, og bør jeg heller ta en ny titt? Evnt. sjekke ukens tilbud og fiks faks rundt omkring som prisjakt ikke har fått med seg? edit: noen leifer luket ut. Endret 31. mars 2015 av lumfong Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 (endret) Vel 5250U har vel noe bedre GPU ytelse. Toshiba Satellite Pro R50-B-107 Ut i fra teksten så har denne vist muligheter for 16 GB så da burde det ha dual channel. Eller 2 minneplasser. Minnestørrelse 4 GB Maks RAM 16 GB RAM-teknologi DDR3L SDRAM Minnehastighet 1600 MHz Men angående dårlig harddisk ytelse kjøp SSD disk,Crucial MX 100 eller samsung 850 evo. Da burde det hjelpe en del. Nå får du ikke så mye pc til 4000 kr, så ville anbefalt å prøve, er du ikke fornøyd har du vel 14 dagers åpenkjøp. Endret 31. mars 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå