Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Jeg var med typen min igår, og vi traff noen av vennene hans. Når han skulle introdusere meg for dem sa han "Dette er *navnet mitt*, og hun er... ja, *navnet mitt*.

Når vi skulle hjem etterpå spurte han meg om jeg syns det var greit at han sa at jeg var "hans". Jeg skjønte ikke helt først, men så sa han at siden forholdet vårt ikke var offentlig, visste han ikke om jeg syntes det var greit.

Så hva er egentlig et offentlig forhold? MÅ det være annonsert på facebook? Jeg tenker at når vi er sammen så er vi sammen, og da har det jo ingenting å si om folk vet det eller ikke. Vennene mine vet at vi er sammen, de næreste fellesvennene våre vet det og hva hans venner vet har jeg ikke peiling på. Springer ikke akkurat rundt å annonserer at vi er blitt sammen heller (er bare noen uker siden), men det er jo ingenting å skjule.. men altså, dette med om forholdet er offentlig eller ikke?

Anonymous poster hash: bd89c...cdd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikkje bry deg om Facebook og "offentleg". Det einaste som betyr noko er at de er i lag og har det bra. Det er ikkje noko behov for å annonsere det på Facebook og i aviser at de er eit par.

Facebook er ikkje ei oppslagstavle for alt som skjer i livet ditt. Dersom du ikkje vil annonsere alt som skjer der så gjer du ikkje det. Om folk ikkje forstår det så er ikkje det dykkar problem. Forholdet handlar om deg og han, ikkje alle andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes likevel det er litt merkelig. Han spurte meg om jeg syns det var greit at han introduserte meg for hans venner. Jeg har tatt det som en selvfølge at mine venner skal få vite hvem jeg er sammen med, og nå er jeg plutselig veldig i tvil på hva han syns er greit. Burde kanskje snakket med ham, men ser han bare en gang i uka pga distanse, og da har vi alltid andre ting å gjøre.

Noe sier meg at forholdet etter hvert kommer til å ta slutt pga dårlig kommunikasjon, men får ha det gøy så lenge det varer :p

Lenke til kommentar

han har tydeligvis ikke fortalt vennene sine at dere er kjærester, som han sa "han viste ikke om han kunne fortelle at du var "hans""..... Så offentlig forhold betyr at man svarer positivt på spørsmål om dere er kjærester. Har ingenting med facebook å gjøre. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg var med typen min igår, og vi traff noen av vennene hans. Når han skulle introdusere meg for dem sa han "Dette er *navnet mitt*, og hun er... ja, *navnet mitt*.

Når vi skulle hjem etterpå spurte han meg om jeg syns det var greit at han sa at jeg var "hans". Jeg skjønte ikke helt først, men så sa han at siden forholdet vårt ikke var offentlig, visste han ikke om jeg syntes det var greit.

Så hva er egentlig et offentlig forhold? MÅ det være annonsert på facebook? Jeg tenker at når vi er sammen så er vi sammen, og da har det jo ingenting å si om folk vet det eller ikke. Vennene mine vet at vi er sammen, de næreste fellesvennene våre vet det og hva hans venner vet har jeg ikke peiling på. Springer ikke akkurat rundt å annonserer at vi er blitt sammen heller (er bare noen uker siden), men det er jo ingenting å skjule.. men altså, dette med om forholdet er offentlig eller ikke?

Virker som dere må bli litt flinkere å kommunisere bare. Her virker det som dere har en fot på forskjellig steg i forholdet her. Begge ser på dere som kjærester, men det er (ganske ofte) en liten mellomperiode fra man har "the talk" og blir kjærester fram til man sier det til alle man møter (der det er naturlig å si det). Det virker som han har lyst å si at du er kjæresten, men kanskje var litt usikker på hvordan du reagerer. Han spurte tross alt om det var greit.

Og det er ikke "offentlig" nå til dags før det er på Facebook. Det har ingenting å si i praksis og mange bryr seg nok ikke, men det er noe de fleste har i bakhodet fordi at slik er det bare blitt. 

Har han vært vitne til at du presenterer han som kjæresten din eller har du bare nevnt det til venner/familie når han ikke er tilstedet? Det er en forskjell på å fortelle det til nære venner/familie og på å fortelle det til folk man akkurat har møtt. 

Virker ikke som en big deal. Dere må bare bli litt mer trygge på hverandre, og prate litt mer. Ikke vær redd for å ha en hverdagslig prat om slikt som dette.

Lenke til kommentar

Har vel ikke noe med facebook å gjøre, er vel snakk om at han ville være 100% sikker på at dere definerte dere som sammen før han begynte å fortelle venner om det.

Litt kjedelig å fortelle halve vennegjengen at man har fått seg kjæreste også viser det seg at man ikke blir sammen alikevel. Ikke verdens undergang, men skjønner at folk vil ha det avklart først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...