Gjest medlem-329093 Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 (endret) Hei. BankID på mobil for Min Samsung android mobiltelefon med SIM-kort og abonnement fra Talkmore sluttet å funke i dag. Og nå får ikke DNB kontakt med mobilen min mer selv om jeg har slått den av tatt ut simkort og batteri og ventet fem minutter puttet inn alt sammen igjen og slått den på igjen, fortsatt ingen kontakt. DNB skylder på Talkmore og Talkmore er ikke tilgjengelig for support i helgen. Noen andre som har hatt samme problem og kan fortelle meg hva dere gjorde for å fikse det? Jeg får ganske enkelt ikke til å teste mobilen for bankID og registrere bankID for mobil på nytt i nettbanken da det ikke oppnås kontakt med mobilen. Redigert: Det lå en "tannhjulfil" på listen over apper på telefonen min som det sto bankID på men den forsvant i dag. Noen tips om hvordan å få den igjen? Hele problemet oppsto sannsynligvis da jeg prøvde å logge meg inn på nettbanken på mobilen med bruk av bankID på mobil... da fikk jeg først opp kodeord på mobilen men det var ikke kommet noe kodeord i nettleseren så jeg kunne ikke trykke "OK" og da jeg flyttet på vinduet for å se bak/under for å se kodeordet i nettleseren så forsvant dialogvinduet og jeg fant det aldri igjen. Så begynte påloggingen i nettbanken å si at det var en innlogging allerede i gang hver gang jeg forsøkte å logge meg inn. Endret 28. mars 2015 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Kan ikke svare på selve spørsmålet, men kan fortelle at på min Samsung med Talkmore fungerer BankID som det skal med Sparebank1. Derfor vil jeg tro at problemet ligger mellom BankID og DNB. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Kan ikke svare på selve spørsmålet, men kan fortelle at på min Samsung med Talkmore fungerer BankID som det skal med Sparebank1. Derfor vil jeg tro at problemet ligger mellom BankID og DNB. Takk :-) det var det jeg trodde også... tror ikke det er Talkmore sin feil. Enten mobilen eller DNB. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Du kan jo forsøke på opprette ny bankID på mobil avtale i nettbanken ? Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Du kan jo forsøke på opprette ny bankID på mobil avtale i nettbanken ? Det er jo det som ikke funker. Lenke til kommentar
Innavl Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Ta denne testen. Om du får feil der skyldes det kommunikasjonsfeil som ikke skyldes banken din.Får du feilmeldingskode når du prøver å logge inn forresten? Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 (endret) Ta denne testen. Om du får feil der skyldes det kommunikasjonsfeil som ikke skyldes banken din. Får du feilmeldingskode når du prøver å logge inn forresten? Ok, tok testen... den bare gikk og gikk og kom aldri noe resultat. Det var sikkert fordi den ene forespørselen fra bankID i går datt ut av "skjermen" men hvordan kan jeg hente den opp igjen om mulig? Hvordan få igjen den fila med tannhjulikon som det sto bankID på fra talkmore den som lå blant appene mine helt til denne dritten ikke funket plutselig? Går det an å tilbakestille telefonen til et gjenopprettingspunkt før dette problemet oppstod? har android gjenopprettingspunkter eller?? Endret 29. mars 2015 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå