Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Solg bil, kjøper betaler ikke.

Olov

Anbefalte innlegg

Derfor du ALDRI selger en bil uten å motta bankremisse. ALDRI

Ved bankremisse GARANTERER banken at du får betaling, ingenting kan stoppe den og den er bevis på at alle omstendigheter hos banken er gjort opp og godkjent. 

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har funnet ut at sånn er det trots alt ikke. En relativ enkel løsning på et slikt forsøk til svindel er egeninkasso. Kan kanskje ta litt tid, men har man kontrakt så har man retten på sin side.

Der var noen som sa att dette var vanlig måte til svindel, jeg lurer på hvor mange som i sånt fall faktisk kommer unna med det? Tror de virkelig at selgern bare ska droppe saken?

Problemet er vel heller at folk som driver slik er det ofte ikke noe å hente hos - Det hjelper antagelig lite å bedrive egen-inkasso dersom selger ikke betaler/ønsker å betale.

Akkurat denne attityden som jeg mener. Som om det å bare droppe saken er bedre.

Egeninkasso hjelper i vart fall på noen punkter. Det første er at man forlenger tiden som saken kan behandlas. Upp til 10 år.

En annen ting er at den som prøvet å svindle får sannsynligvis mye vanskligere å få finansieringsbevis igjen så lenge han ikke betalt. Egeninkasso går også via forlikningsrådet med alt det betyr..

Om ikke annet så kanskje man i vart fall gjør det vanskligere for mer svindel.

Skjønner ikke hva du mener. - Jeg formidler da overhodet ingen innstilling om at man skal la saken ligge - selvsagt ikke, jeg beskriver bare problemene man kan støte på ved å ikke sikre seg på forhånd - som du sier er det eneste en egeninkasso kan hjelpe med dersom skyldner ikke vil og kan betale å registrere betalingsanmerkning. - Akkurat i ditt tilfelle så hadde jo kjøper ett lånetilsagn, men de fleste som driver med slikt vil aldri få noe lån med mindre de har klart å lure banken med identitetstyveri eller andre metoder, og har de lurt banken vil det uansett ikke være noe for deg å hente. - ergo, det er viktig å sikre seg på forhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...