Kurt Lekanger Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Vi lot oss imponere av robotgulv, gigantiske hydrauliske motorer og avansert teknologi få andre teatere i verden kan vise maken til.FEATURE: Verdens mest avanserte scenemaskineri skaper opplevelser utenom det vanlige i Operaen i Bjørvika (Ekstra) Lenke til kommentar
ZarK Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Her skulle det jo vært masse videoer! 5 Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Ser at de kjører Windows XP på en maskin der ja. 3 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Ser at de kjører Windows XP på en maskin der ja. Så lenge den ikke er nettilkoblet, så kan de få lov å kjære Windows 3.2 for meg 3 Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Er dette virkelig den mest avanserte scenen i verden? Har sett "behind the scenes" på en scene i Las Vegas, og der er det jo sjukt svært og heftig! Nå vet ikke jeg alle detaljer ofc, men det var heftig ihvertfall. Lenke til kommentar
G Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 For meg som ikke bor i Oslo, eller abonnerer på Ekstra. Lurer på om dette ble bygget sammen med bygget, eller om det er nytt utstyr dere omtaler? Lenke til kommentar
bjarte_a Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Hvordan i alle dager får dere en scene på 28x28 meter til å bli 2000 kvadratmeter? Virkelig kreativ matte 1 Lenke til kommentar
CafSneak Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Jeg lurer på hvordan alt dette finansieres? Med mindre det koster en halv årslønn å kjøpe en billett så er det åpenbart ikke nok penger i billettsalg til å finansiere alt dette. Må si jeg blir litt kvalm hvis dette finansieres av skattebetalerne... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Jeg lurer på hvordan alt dette finansieres? Med mindre det koster en halv årslønn å kjøpe en billett så er det åpenbart ikke nok penger i billettsalg til å finansiere alt dette. Må si jeg blir litt kvalm hvis dette finansieres av skattebetalerne... Svaret på spørsmålet ditt er et googlesøk unna, og om du ikke gidder det: ja, operaen er finansiert blant annet gjennom statststøtte. AtW Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Ser at de kjører Windows XP på en maskin der ja.Så lenge den ikke er nettilkoblet, så kan de få lov å kjære Windows 3.2 for meg For vell over 600 millioner kroner i budsjett i 2011 burde det finnes rom for oppgradering. De må da ha en avtale med Microsoft som de fleste andre bedrifter av en viss størrelse når det kommer til lisenser på operativsystem.. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Hva om det brukes programvare som ikke fungerer i Vista/7/8? Ikke alle bedrifter kan oppgradere OS like hyppig som forbrukere. Men me det sagt; jeg er enig at de burde ha noe nyere OS enn XP Mvh Faller Lenke til kommentar
CafSneak Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Jeg lurer på hvordan alt dette finansieres? Med mindre det koster en halv årslønn å kjøpe en billett så er det åpenbart ikke nok penger i billettsalg til å finansiere alt dette. Må si jeg blir litt kvalm hvis dette finansieres av skattebetalerne... Svaret på spørsmålet ditt er et googlesøk unna, og om du ikke gidder det: ja, operaen er finansiert blant annet gjennom statststøtte. AtW Jeg prøvde faktisk å google det før jeg spurte, det gjør jeg alltid. Fant en wikipedia artikkel som jeg ikke følte var veldig utfyllende om det jeg lurte på, vet ikke om du fant noe annet, men jeg er ikke veldig dreven i å google på norsk da jeg stort sett googler på engelsk. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 La meg gi deg noen tips: Stattstøtte operaen skattebetalerene operaen subsidier operaen budsjett operaen Gir deg alle svar på de første treffene, bare søk på den type ting, så treffer du stort sett på en så enkel og konkret ting. AtW Lenke til kommentar
CafSneak Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 La meg gi deg noen tips: Stattstøtte operaen skattebetalerene operaen subsidier operaen budsjett operaen Gir deg alle svar på de første treffene, bare søk på den type ting, så treffer du stort sett på en så enkel og konkret ting. AtW Takk skal du ha. Made me sick to read it though Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå