Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Opphavsrett?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte for en stund siden en leilighet for utleie.

Lagde for et par dager siden en annonse, hvor jeg da brukte teksten (klippet bort noe) og bildene som var i annonsen som jeg kjøpte fra. Har nå fått melding fra selger om at dette var useriøst og uhørt. At det bryter med opphavsrett og alt slikt. Jeg må si jeg ikke tenkte noe særlig på akkurat det. Leiligheten og alt med den ble jo solgt til meg, kan ikke jeg bruke det da? Håper jeg ikke har gjort noe ulovlig, og hvis jeg har det håper jeg det ikke kan få altfor store konsekvenser. Det var aldri min intensjon å bryte noe opphavsrett eller slikt, jeg trodde ærlig talt det fulgte med når man kjøpte den jeg? Hvem trenger vel tekst og bilder fra en bolig/leilighet som de har solgt? Jeg har nå uansett fjernet bildene så fort jeg fikk mailen og forandret teksten til min egen.

Håper på svar.

Anonymous poster hash: 3af58...62c

Anonymous poster hash: 3af58...62c
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sto det noe at det var kopibeskyttet på deres sider i forbindelse med salget?

Har ingen betydning.

betydningen er jo hvor seriøst de tar det selv.

Det er bare trolling av dem,lusene bilder av en tom stue. de hadde nok ikke kommet langt i retten.

Enig med over, fjern deres ting og glem dem. ikke gidd å svar dem engang.

Lenke til kommentar

Sto det noe at det var kopibeskyttet på deres sider i forbindelse med salget?

Har ingen betydning.

betydningen er jo hvor seriøst de tar det selv.

Det er bare trolling av dem,lusene bilder av en tom stue. de hadde nok ikke kommet langt i retten.

Enig med over, fjern deres ting og glem dem. ikke gidd å svar dem engang.

1. Såklart betydningen er stor for et firma som tar store summer betalt fra tidligere eier(ikke ny eier) der en del av jobben for å fremstille slike bilder, folk flest klarer faktisk ikke å ta bilder som ser prof. ut. Når derfor ny eier bruker disse bildene videre for å tjene penger innholdet i bildene, uten at selskapet som eier bildene får en del av kaka har selvfølgelig det stor betydning - dette er jo en del av hva eiendomselskapene lever av.

2. Hvor langt i retten de kommer vet jeg ikke, men det er stor sannsynlighet for at selskapet kan kreve erstatning da dette er brudd på lover om opphavsrett.  Om de gidder å bry seg etter bildene er fjernet er en annen sak.

Endret av MrL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...