Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Redd for å dø

Btbw

Anbefalte innlegg

Poenget er at man ikke har så mye man skulle sagt om det, det som skjer skjer om man så støper seg selv inn i 40 tonn betong. 

Da er det heller ikke noe man behøver å bruke tid på. 

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje bedre å dø mens man har det kjekt og spiller basketball for eksempel enn å dø mens man har angst i sengen.

Kjører ikke bil og har kuttet ned på alkohol. De gangene jeg har tatt sjanser i livet så har det gått ekstremt bra noen ganger, for eksempel med prosjekter men har også gått skikkelig dårlig mange ganger med kjærligheten og gått på smeller.

Lenke til kommentar

Hvis du har problemer med at du frykter at ting er dødelige, så er det helt legitimt å få hjelp fra en psykolog. Dette er også en bra bok: Livet er et usikkert prosjekt av professor Ingvard Wilhelmsen.

Se for deg at du lever et langt liv, og ligger på dødsleiet og venter på det uungåelige. Tenker du da "huff, bra jeg var så forsiktig og ikke gjorde så mye slik at jeg kunne dø i en så gammel alder"?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du har problemer med at du frykter at ting er dødelige, så er det helt legitimt å få hjelp fra en psykolog. Dette er også en bra bok: Livet er et usikkert prosjekt av professor Ingvard Wilhelmsen.Se for deg at du lever et langt liv, og ligger på dødsleiet og venter på det uungåelige. Tenker du da "huff, bra jeg var så forsiktig og ikke gjorde så mye slik at jeg kunne dø i en så gammel alder"?

Var veldig forsiktig da jeg kom ut av sykehuset,

var bare inne med foreldrene. Har fått hjelp av psykolog til å leve litt mer og fullføre den jobbkontrakten jeg hadde. 'Tenk om jeg får mer energi og gjør de samme tabbene igjen' er en tanke som går igjen. Skal undersøke boken.

Lenke til kommentar

Mange som har angst for døden. Det hjelper å se for seg selv sitte i en stol når man er gammel å grå, der man mimrer i et fotoalbum eller sitter med familie og tenker på alle årene man hadde.

Bra med bilder ja. Hadde det vondt i deler av studietiden men når jeg ser på bilder så hadde vi det kjekt også.
Lenke til kommentar
Gjest Medlem-371958

Interessant tema!

Ting skjer ikke uten årsaker. Altså ting kan ikke bli skapt ut av "ingenting." Så det er noe som har skapt dette praktfulle systemet vi kan se i oss og rundt oss. Bare menneskehjernen, nervesystemet, følelser, observasjoner er nok for oss å komme frem til at den "intelligensen" som står bak det er extraordinært og langt over det et mennesket kan klare å forstå eller fatte. Det er denne høyere kraften mange mennesker gir navnet Gud/Allah.

Det er milliarder av mennesker i den moderne tiden som idag har troen på at mennesket aldri vil dø. Ja denne biologiske kroppen kommer til å dø, men det gjør den delvis nesten hver dag. Vi mister hudceller, vi mister hår, vi mister nesten alt sammen og det blir erstattet med nytt biologisk materiale gjennom vår næring. Det mange kaller "døden" er egentlig et tidspunkt når vår virkelige eksistens (som mange kaller sjelen) forlater denne kroppen og entrer en ny dimensjon. Full vitenskap basert på cause and effect egentlig.

Har du troen på kraften som har skapt deg altså Gud, og handler godt etter Hans viste vei er det ikke mye å frykte døden. Døden er egentlig start på et mer friere liv i en annen dimensjon, en dimensjon som er basert på realitet. Det vil si at vi vil leve i denne dimensjonen i en slik tilstand slik vi virkelig har formet og laget av vår virkelige jeg. 

Så for å gjøre det kort. Det å finne GUD er den eneste måten å ikke ha noe slikt frykt. For døden finnes egentlig ikke, mennesket er skapt for å leve for alltid ;)

Endret av Medlem-371958
Lenke til kommentar

Godt svar. Fant jesus for noen år siden. Hjalp litt, har hjelpt meg ut av vanskelige situasjoner før. Holde ut vanskelige perioder så dukker det opp nye perioder noen år senere. Den som lever får se. Ingenting skjer av seg selv ja....vanskelig å ta de rette valgene men hvis man tar 'feil' valg kan man kjempe seg tilbake til livet igjen.

Endret av Btbw
Lenke til kommentar

Hei, noen andre som har dødsangst og hva gjør dere med det?

Hadde helt latterlig dødsangst når jeg engang hadde kjærlighetssorg. Var sykt redd for å for eksempel gå i lange betongtrapper (tanken på å tryne var forferdelig). Det gikk over for min del i hvert fall, men det tok noen måneder. Kom vel bare til et punkt hvor det ikke gikk ann å leve slikt lengre.

Sånn ellers så er kanskje psykadelisk sopp noe å vurdere (må nesten tas i Nederland da det er ulovlig i Norge, selv om vi har en veldig fin type kallt Fleinsopp). Om man får opplevelser om at det er noe mer, kan døden være lettere og akspetere. Vet de har forsket litt på å bruke slik som i behandlingen av folk som er dødssyk for å lette på dødsangsten deres.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...