Morgens Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Jeg var og tittet på den nye Golfen i dag, GTE som har full LED iflg. reklamen. De så ikke ut slik jeg er vant at LED-lykter skal se ut. Små kuler om dere skjønner hva jeg mener. Helt nye modeller fra Audi og Lexus har heller ikke kulene. Er det ny teknologi - eller? Lenke til kommentar
War Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Det du ser er nærlyset i led, det er inn for tiden. (det store) "kulene" er bare no jalla man kan slenge på som kjørelys, ikke nødvendige lys. Det er jo stripe på den da nede, selv om de ikke har delt den in i dotter. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 28. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2015 Takk for svar. Men hvorfor har de "droppet" kulene på noen modeller? At Audi og VW som var tidlig ute med "kulene", har kommet med noe nytt, fikk meg til å tenke på ny LED-teknologi. GTE er jo en ny fresh toppmodell. Eller det bare mote? Lenke til kommentar
War Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Nye el-golf har prikker igjen. Prikker eller stripe eller bare en stor, led er led og de vil komme annerledes etter design som faller dem inn. Alle nærlysene til nye audier kan mot en heftig prislapp byttes ut til led osv, men vil se helt likt ut som xenon. Jeg har kuler på min^^ det ser moderne ut da Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Hvordan vil ledlys funke i skikkemig vintervær? Klarer de å smelte bort is og slaps? Lenke til kommentar
War Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Kanskje ikke pyntelysene, men led blir varmt det også. En 30w arbeidslampe blir varm. Har ikke børstet noe mer snø av min nå en da jeg hadde andre pærer. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Det er på grunn av global oppvarming, War. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Kanskje ikke pyntelysene, men led blir varmt det også. En 30w arbeidslampe blir varm. Har ikke børstet noe mer snø av min nå en da jeg hadde andre pærer. Godt å høre. Har bare bitt meg merke i at enkelte biler med led baklykter kjører rundt med nedsnødde lykter. Virker som det rammer mercer mest. Lenke til kommentar
War Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Tipper de ikke børstet av før de kjørte heller. Skulle tru noen hadde tenkt på det da led kom, dvs lagt inn en varmetråd eller 19 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 På bilen min snør baklampene igjen under kjøring på fine vinterveier.. Det høytsittende bremselyset holder seg heldigvis synlig. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Ja er rart at ingen har tenkt på den problemstillingen. Er skummelt når det er snøfokk og baklysene knapt vises. Lenke til kommentar
War Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Sladd litt inntil noen busker. Har heldigvis en stripe oppe " under jallaplasten" som holder seg snøfri. alternativet er jo å kjøre fortere en alle andre og aldri bremse i mørket. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Det er vel en problemstilling som stort sett oppstår her oppe i kalde nord, men jeg har også tenkt på at det er rart ikke det problemet er adressert.. Jeg mener å huske at dette med lykter som ble tettet av snødrev og sånt var årsaken til at man fikk påbud om spyleanlegg på xenonlys i sin tid. Sånn sett litt sært at det ikke er påbudt på disse nye latterlige 25W xenon-lysene.. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Vil nå tro det er ett problem som skjer overalt der det er kaldt nok til at snøen er skikkelig tørr. Mon tro om føreren av bil en med nedsnødde baklykter kan få noe av ansvaret ved en eventuell ulykke? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Nedsnødde baklykter er nesten like stort problem med "vanlige" pærer om biltypen er "rett". Du har vel ansvaret for å holde bakenden på bilen fri for snø, vil tro det ikke akkurat teller positivt i din retning ved evt ulykke... Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Nedsnødde baklykter er nesten like stort problem med "vanlige" pærer om biltypen er "rett". Du har vel ansvaret for å holde bakenden på bilen fri for snø, vil tro det ikke akkurat teller positivt i din retning ved evt ulykke... Er nå få biler som ikke klarer å smelte snøen med vanlige glødepærer. Har ihvertfall aldri opplevd det som noe problem. Hverken på min egen bil eller på andre biler langs veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå