Daehli Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 eh. Skal vedde på at www.forumet.no vil bli utsatt for en del cracker angrep Men men, Stian kan vel sakene sine Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 Stian Sigurd alias RedRaven: "Hehe, gikk en del tid til å få bækkøppet alt på maskinen pluss skaffe kopi av hærens XP lisens." (REF) Stakkars fjortisen skryter av ei (pirat?-)kopi av XP.... Trur nok ikkje han kan hacke nokon... Kanskje like greit å avslutte denne tråden no? Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Kanskje like greit å avslutte denne tråden no? Hvorfor det? Enig i at vi kan gi oss i å rakke ned på barn (fortsett å poste linker lik den siste - det er som å se på "kids says the darndest things", det er ikke til å tro). Da er det mer givende å fortsette kritikken av TV2. Var det ikke Vår Staude som for en del år siden sa under flykapringen på Gardermoen: "Ingen er så langt kommet fysisk til skade, men psykiske skader blir det helt sikkert" - eller noe sånt. Riktignok er dette far out hva hw.no dreier seg om, poenget er at her la TV2 seg på ei linje som de har fortsatt med i alle år. Rølp. Regner med at de yngste ramlet ut nå; dette skjedde i '94 (eller var det '93?) Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 hmm, noen er hvertfall god troende... Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 hmm, noen er hvertfall god troende... ?? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 dør av latter snart han er jo så sinnsykt ute å sykler! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Da er det mer givende å fortsette kritikken av TV2. Var det ikke Vår Staude som for en del år siden sa under flykapringen på Gardermoen: "Ingen er så langt kommet fysisk til skade, men psykiske skader blir det helt sikkert" - eller noe sånt. Riktignok er dette far out hva hw.no dreier seg om, poenget er at her la TV2 seg på ei linje som de har fortsatt med i alle år. Rølp. Regner med at de yngste ramlet ut nå; dette skjedde i '94 (eller var det '93?) 1. Gardemoen åpnet høsten 98, så enten må årstall eller flyplass være feil. 2. Jeg husker en lignende sak fra togulykken på Åsta, der to tog frontkolliderte og mange mistet livet. Da klarte den kvinnelige TV2-reporteren i studio å spørre de på åstedet: "De to togene som forontkolliderte, var de på samme spor?" 3. TV2 har greie nyheter selv om de er litt mer "se og hør" enn NRK. Ingen er feilfrie så noen journalistiske blundere tilgir jeg glatt. </utenfor emnet> Jeg trodde jeg kunne røpe "statshemmeligheter" i en alder av 14 jeg også, og tror egentlig Stian er i stand til det. Poenget er at det finnes horder av sikkerhetshull og offentlig ansatte som har 0 peil på data. Dette kan gjøre at mer eller mindre hemmelige ting blir servert på sølvfat til uvedkommende. Det er jo f.eks ikke lenge siden "Norsk målungdom" ble utsatt for litt sniking og skandalen om medlemsjuks lakk til pressen. F.eks finens det haugevis med kassert datautstyr fra offentlige etater som inneholder ganske hemmelige saker på harddiskene. Selv it-avdelinger nøyer seg med en enkel formatering for å unngå lekkasjer av data. De fleste her på forumet vet sikkert at det er en smal sak å gjenopprette dokumenter fra formaterte harddisker. Samme gjelder sikkerheten over internett. Sikkerhetsansvarlige vet at det er nærmest umulig å holde et system 100% sikkert. Særlig om det skal finnes et snev av brukervennlighet igjen. Stian trenger altså ikke å være så veldig flink for å avduke hemmeligheter, han trenger bare å treffe det riktige sikkerhetshullet til rett tid. Nesten som å skyte på blink. Man trenger ikke være flink, bare å skyte mange nok ganger, så treffer man til slutt. Lenke til kommentar
crysys Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Stian Sigurd alias RedRaven: "Hehe, gikk en del tid til å få bækkøppet alt på maskinen pluss skaffe kopi av hærens XP lisens." (REF) Stakkars fjortisen skryter av ei (pirat?-)kopi av XP.... Trur nok ikkje han kan hacke nokon... yes.gif Såvidt jeg husker, har ikke "hæren" noen offisiell lisnes på XP. Kansje det er enkelte maskiner som står med xp, men igjen, ingen offisielll lisens på dette. De som er kjent med FIS-BASIS, (som er forsvarets interne nettverk ) vet at de kjører på w2k. + alt av firewall er enten hardware, eller unix basert... Hadde likt å sett RedRaven "hacke" seg inn gjennom alt dette... Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 1. Gardemoen åpnet høsten 98, så enten må årstall eller flyplass være feil. ?? Skivebom. Gardermoen flyplass har vel en lengre historie enn som så, både som militær- og charterflyplass. Det var definitivt der det skjedde (befant meg kun noen kilometer unna), og årstallet var definitivt 1994. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Da er det mer givende å fortsette kritikken av TV2. Var det ikke Vår Staude som for en del år siden sa under flykapringen på Gardermoen: "Ingen er så langt kommet fysisk til skade, men psykiske skader blir det helt sikkert" - eller noe sånt. Riktignok er dette far out hva hw.no dreier seg om, poenget er at her la TV2 seg på ei linje som de har fortsatt med i alle år. Rølp. Regner med at de yngste ramlet ut nå; dette skjedde i '94 (eller var det '93?) 1. Gardemoen åpnet høsten 98, så enten må årstall eller flyplass være feil. 2. Jeg husker en lignende sak fra togulykken på Åsta, der to tog frontkolliderte og mange mistet livet. Da klarte den kvinnelige TV2-reporteren i studio å spørre de på åstedet: "De to togene som forontkolliderte, var de på samme spor?" 3. TV2 har greie nyheter selv om de er litt mer "se og hør" enn NRK. Ingen er feilfrie så noen journalistiske blundere tilgir jeg glatt. </utenfor emnet> Jeg trodde jeg kunne røpe "statshemmeligheter" i en alder av 14 jeg også, og tror egentlig Stian er i stand til det. Poenget er at det finnes horder av sikkerhetshull og offentlig ansatte som har 0 peil på data. Dette kan gjøre at mer eller mindre hemmelige ting blir servert på sølvfat til uvedkommende. Det er jo f.eks ikke lenge siden "Norsk målungdom" ble utsatt for litt sniking og skandalen om medlemsjuks lakk til pressen. F.eks finens det haugevis med kassert datautstyr fra offentlige etater som inneholder ganske hemmelige saker på harddiskene. Selv it-avdelinger nøyer seg med en enkel formatering for å unngå lekkasjer av data. De fleste her på forumet vet sikkert at det er en smal sak å gjenopprette dokumenter fra formaterte harddisker. Samme gjelder sikkerheten over internett. Sikkerhetsansvarlige vet at det er nærmest umulig å holde et system 100% sikkert. Særlig om det skal finnes et snev av brukervennlighet igjen. Stian trenger altså ikke å være så veldig flink for å avduke hemmeligheter, han trenger bare å treffe det riktige sikkerhetshullet til rett tid. Nesten som å skyte på blink. Man trenger ikke være flink, bare å skyte mange nok ganger, så treffer man til slutt. Må si meg helt enig med deg der:) Husker selv når jeg var 14 år Men, en ting:) Ang. TV2, alle kanaler har jo feil når man leter etter dem, eller prøver og huske tilbake på dem, samme med NRK, TV3 etc:) Ingen er feilfrie! Lenke til kommentar
Manny Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Stian Sigurd alias RedRaven: "Hehe, gikk en del tid til å få bækkøppet alt på maskinen pluss skaffe kopi av hærens XP lisens." (REF) Stakkars fjortisen skryter av ei (pirat?-)kopi av XP.... Trur nok ikkje han kan hacke nokon... yes.gif Såvidt jeg husker, har ikke "hæren" noen offisiell lisnes på XP. Kansje det er enkelte maskiner som står med xp, men igjen, ingen offisielll lisens på dette. De som er kjent med FIS-BASIS, (som er forsvarets interne nettverk ) vet at de kjører på w2k. + alt av firewall er enten hardware, eller unix basert... Hadde likt å sett RedRaven "hacke" seg inn gjennom alt dette... hehe..tror du har misforstått litt...han hadde ikke hacket hæren for å få xp-lisensen, men han hadde fått den av broren eller noe(som var i militæret)...husker ikke helt... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Står ihvertfall på forumet at han er student, så om han er 14 eller 18+ er litt usikkert. Men at han kan "hacke" (det korrekte uttrykket er vel cracke) seg til Norske statshemmeligheter har jeg liten tro på. Skal nok mer til enn \\Ene.lle.ran.enn\C$ for å få tak i det minste spor av sensitiv informasjon som har med rikets sikkerhet, og at politiets sikkerhetstjeneste skal være på døren etter 10 minutter tror jeg heller ikke på. Tar sikkert minst ti minutter å kjøre til huset hans... Lenke til kommentar
crysys Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 hehe..tror du har misforstått litt...han hadde ikke hacket hæren for å få xp-lisensen, men han hadde fått den av broren eller noe(som var i militæret)...husker ikke helt... Kansje du ikke så ironien i det. Så lenge forsvaret ikke har noen lisens, hvordan kan han da ha fått den vha hacking(cracking)?? Og for all del, hvem har ikke fått tak i en kopi av et windows os av broren til kameraten av noen som kjenner søsteren til han der borti gata som er venn med onkel til søskenbarnet til han der nedi streeten som tilfeldigvis kjenner kameraten til han der... ?? Skal nesten vedde på at han ikke klarer å cracke det enkle krypterings programmet mitt engang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå