Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fjortis som skal hacke verden?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stian Sigurd ER hacker, og han vet hva han snakker om, for han kjenner han hacker`n som la inn linux på web servern til purken, og alle vet da et linux er et hacker verktøy!! Dustinger.....

Håper det der var "airony" som Odin i "Are og Odin" på P3 kaller det. Om ikke,

så er du lite opplyst:)

Lenke til kommentar
Når du hører Stian Sigurds sitater, tenk da på Espen Eckbo som "Dag Hoff - IT-ansvarlig". Ganske morsomt, hvis du har sett Eckbos dataekspertparodi. *grin*

Hehe. Når har det gått? Går det på tv elns. Høres dritfett ut.

Blir litt gal av sånne 14izz 1337 haxx0rs.

Lenke til kommentar
Når du hører Stian Sigurds sitater, tenk da på Espen Eckbo som "Dag Hoff - IT-ansvarlig". Ganske morsomt, hvis du har sett Eckbos dataekspertparodi.  *grin*

Hehe. Når har det gått? Går det på tv elns. Høres dritfett ut.

Blir litt gal av sånne 14izz 1337 haxx0rs.

Det var et innslag i programmet som i sin tid het Mandagsklubben (mandagsportrettet). Jeg har innslaget selv. Det er sikkert ikke så vanskelig å få tak i. :)

Lenke til kommentar
Stian Sigurd ER hacker, og han vet hva han snakker om, for han kjenner han hacker`n som la inn linux på web servern til purken, og alle vet da et linux er et hacker verktøy!! Dustinger.....

gå og **** ****(sorry..ikke med meningen med jeg har fått irritasjonsutbrudd)

Hvordan i f kan du kalle en liten norsk 7-åring for hacker. Han kjenner en annen scriptkiddie derfor er han hacker. Skal jeg gå og si da; jeg kjenner Mobman(S7), og"han som leaket HL2",LttCO,flip,satan,aphex,positr,fc,retro omg...forlangt osv. derfor er jeg verdens beste hacker. :lol::lol:

til deviancet:

Buffer overflow. Det avhenger av hvilket fw/sikkerhets prog han kjører. OS ETC.

du kan ikke bare buffer overflow en maskin.

TIL DASSEN: forstod ikke helt, men jeg tror du kan DLL INJECTE litt.

til ChriS: Slik er det man r00ter;

1.Scanner, finner vulnureability(vet ik hvordan d skrives), nt passord etc.

2.Setter opp damewa**(et proggy)

3.Så uploader et ftp server (serv-u) som kjøres i background mode

4.Uploader r00t filer (xdcc.config ,irof**r,innst.bat.security etc)

5.starter irof**r , så logger botten automatisk innpå warez kanal

Du trenger ikke firedaemon dersom du er programmerer.

da lager du på bare command proggy til å legge til registry keys. og loade xdcc config inni irof**r.

security.bat filen sørger for at ingen andre skal bruke deg som bot enn han som allerede har gjort d.

Oh i forgot:

til de som ikke har peiling, vær så snill ikke post off-topic og vxxer ting som dere tror OG ikke vet.

Dette sparer meg for verdifullt tid. please

Lenke til kommentar

:wow: Med stadig større undring leser jeg a) forrige post, og b) denne tråden, som sklir noget ut etter hvert. Var det noen som ville bli spart for verdifull tid?

La vær å krangle om hvem som hacker hva (er interessant langt oppi cracken :nice: ). Etter mitt syn er det eneste diskusjonstemaet her TV2's artige vinkling på det som (ikke) rører seg i verden, og behov for å skremme de som ikke vet bedre. Det er jo de som driter seg ut, ikke et barn som ikke vet hva han sier?

Lenke til kommentar

Jeg anså Cids innlegg for å være ironi jeg da...

For øvrig synes jeg innlegg som det DllInjexion har minner like mye om kanskje vel så høy selvtillit som de som angripes i innleggene. (no offense!)

Mange diskusjoner på HW-forumet dreier seg dessverre altfor mye om "hvem er mest '1337'", ære og æreskrenkelse. Hva er det med dagens ungdom!? ;)

Lenke til kommentar

har lest litt små-snåle innlegg her men...

1. kartlegger nettverket. merker seg hva slags tjenester og hva slags firewall stedet kjører.

2. tar en nærmere titt på programmene. må prøve å finne en feil i koden. ikke bare hvem som helst feil, men en feil som kan tillate kjøring av kode på power user eller høyere nivå. (merk at tjenesten/programmet han exploiter da må kjøres som en power user eller høyere(noe som er skjeldent))

for å greie dette må han ha gode evner innen programmering, ikke bare kunne skrive kode, men være særdeles flink i reverse enginering(for å i det hele tatt finne en feil i programmet). koden du kan presse inn via en buffer overflow kunne f eks lagt til en keylogger eller en remote control ting.

latterlig at den ungen i det hele tatt kan programmering. han tror sikkert det er mulig å cracke* alle servere etter 5 minutters surfing på packetstormsecurity.

det er rett og slett frekt av TV2 å skremme folk på denne måten, nå skal det sies at norge har særdeles dårlig sikkerhet, men det er statshemmeligheter han snakket om, ikke ett postkontor eller en webserver.

jeg er rimelig stolt av å kunne skrive alt dette uten å slenge noe dritt til den ****** oppblåste lille dritungen

*merk forskjellen på cracke og hacke(www.google.com)

Lenke til kommentar

" Undersøkelsen viser at 21 prosent mellom 14 og 18 kjenner til noen som har utført eller forsøkt å hacke via internett. "

Legg merke til forsøkt å hacke. Hvem kjenner ikke noen som har prøvt sub7 eller lignende.

Selv om det er snakk om scriptkiddies, eller slike som bruker ferdige programmer/tools, er ikke automatisk hackere.

Jeg bruker calc en del (openoffices' versjon av excel), men det gjør meg ikke automatisk til en matteexpert...

Problemet er at reporterene i TV2 selv sannsynligvis ikke har peiling og blir selv skremt av slike undersøkelser...

Lenke til kommentar
Jeg anså Cids innlegg for å være ironi jeg da...

Joda, jeg også. Tenker mer på andre.....

Crysys sa:

Problemet er at reporterene i TV2 selv sannsynligvis ikke har peiling og blir selv skremt av slike undersøkelser...

Men hvorfor setter de ikke kompetente folk som kan fortelle at dette er bare tøys på saken da? Tross alt bruker de tidvis særs erfarne mennesker til for eksempel sport.

En sa:

mange som har kommet med kraftige uttalelser er burde...ikke ha gjort det... dere sliter

Uff.....

Lenke til kommentar
Men hvorfor setter de ikke kompetente folk som kan fortelle at dette er bare tøys på saken da? Tross alt bruker de tidvis særs erfarne mennesker til for eksempel sport.

Kansje fordi de satser på samme teknikk som sofistene.

Det er ikke nødvendigvis hva som er sant , folk tror. Folk i flokk har en tendens til å tro det "erfarne(?)" folk sier de skal tro. Er dette et emne man er redd for, tror man da i enda større grad på det...

Lenke til kommentar
haha, kaller han seg hacker? kaller han en wannabe cracker :lol:

Har sikkert bare lest en bok: how to hack :p:. å vips, I'm a hacker ;)

mn mn, kanskje han er smartere en dere tror :lol:

Viss det da ikkje er "hacking for dummies" han har lest da....

hehe

Fins denne på norsk også :wow:

Nei da han er sikkert bedre enn meg i engelsk, men det skulle da bare mangle jeg suger jo da :)

Lenke til kommentar
[quote name='f.HiTmAn' date='06/11/2003 : 20:27'] ehhh kjenner fyren han ! tror dere tar grundig feil her ! :) mange som har kommet med kraftige uttalelser er burde...ikke ha gjort det... dere sliter  :grin: [/quote]

kunne du utdype deg litt? sliter med en 14 år gammel gutt? Skal han hacke oss? hihihi....

Nei, for en idiot :yes:

BTW: kunne ikke du få han til HW.no og be han komme med et par glupe uttalelser til a? ;) Endret av Zythius
Lenke til kommentar
Kansje fordi de satser på samme teknikk som sofistene.

Det er ikke nødvendigvis hva som er sant , folk tror. Folk i flokk har en tendens til å tro det "erfarne(?)" folk sier de skal tro. Er dette et emne man er redd for, tror man da i enda større grad på det...

Og her er hele greia: Man burde forvente bedre av en "seriøs" riksdekkende TV-kanal. Merk burde, for som jeg har sagt tidligere; TV2 klarer ikke å komme inn under denne kategorien.

Skulle ønske noen fra kanalen leste dette og var kompetent til å kommentere. Men så var det mangelen på kompetente folk i dette emnet - det har de allerede bevist!

Lenke til kommentar
Det som er latterlig med det han sier er jo dette:
men etter ti minutter ville jeg hatt Politiets sikkerhetstjeneste på døra.

Han har jo ikke peiling da!? Altså, jeg kan nok også skaffe meg statshemmeligheter. Er jo bare å møte opp fysisk med bazooka, og trenge seg inn å knabbe sakene det!? Ja, jeg ville nok fått politiet på nakken ganske fort da også.

Kan det i det hele tatt kalles å hacke når det er med i beregningen å bli tatt etter 10 minutter? Finnes jo utallige muligheter å "hacke" seg inn på hvis ikke å skjule seg er noe å bry seg om. Kan f.eks bryte seg fysisk inn og skru av brannmuren, eller noe sånt.

Hm..ja har bazookaen klar, har du adressen? :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...