Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fjortis som skal hacke verden?

Anbefalte innlegg

Lattis av TV2 å sende slikt.

Hadde jeg ringt til TV2 og sagt at jeg var 13 år og kunne bryte meg inn på deres datasystem innen 10 minutt, så hadde de sikkert vært på døra neste dag med kameraer.

Jeg såg bare slutten på reportasjen, men man såg vel ikke noe der han beviste sine kunnskaper? Han satt vel å "hacket" i WinXP ellerns.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Husk og bruke adressen www.pokeweben.no fra i dag av.Webmastre husk og oppdatere linker!" (REF)

Sidene er ikkje oppe, og eg veit ikkje kor mange "webmastre" som har linket til de gamle sidene? :D

Ser ut som han har andre utfordringar enn hacking å ta seg av.... :lol:

Lenke til kommentar
Trodde TV2 hadde kvalitetkrav på det de sendte, men neida.. :lol:

TV2 beviste allerede fra starten av at de overhodet ikke har kvalitetskrav på det de sender, og de har ikke gjort noe for å heve standarden. Fjernsyn i tabloidformat, med glanset skjermbilde. Gjelder både nyheter og såper :(

Lenke til kommentar
"Husk og bruke adressen www.pokeweben.no fra i dag av.Webmastre husk og oppdatere linker!" (REF)

Sidene er ikkje oppe, og eg veit ikkje kor mange "webmastre" som har linket til de gamle sidene? :D

Ser ut som han har andre utfordringar enn hacking å ta seg av.... :lol:

Hehe...

Jeg må nesten lole :lol:

Kanskje han er en liten pokemon fan.

Jeg holder meg personelig til fan(s) som kjøler ned komponentene i min 500 Mhz maskin

Lenke til kommentar
haha, kaller han seg hacker? kaller han en wannabe cracker :lol:

Har sikkert bare lest en bok: how to hack :p:. å vips, I'm a hacker ;)

mn mn, kanskje han er smartere en dere tror :lol:

Hadde faktisk blitt imponert om han hadde lest en bok om emnet :D

Uansett så begynner jeg å bli imun mot slike nyheter, det er gammelt nytt at sikkerheten er på bånn og at enhver fjortiss som klarer å innstallere og kjøre et program kan lage ****** for folk/bedrifter. Synes etterhvert at journalister som skriver om IT (eller "IT" som en sa her tidligere :)) burde sette seg mer inn i sakene og (i denne sammenheng) begynne å skille ut "lek" og mer profesjonelt utførte saker. Er møkk lei av å lese om fjortisser og det jeg vil kalle hærverk, dog er jeg veldig interessert i å lese seriøse artikkler som omhandler datasikkerhet. Men det gjelder vel bare nerder som meg :shrug: Og slikt selger vel ikke like bra uansett *sukke*

Lenke til kommentar

Han lasta vell ned noen "hacke-programmer" fra KazaA regner jeg med :lol: :lol: :lol: "Såkallt" nuking er jo egentlig et bra eksempel på hva fjortisser kaller "hacking". Er jo herregud så rart fra før av, men samtidig er det så inni hel***** irriterende å bli gjort det på da. HERREGUD! :grumpy:

Den lille guttungen der hadde nok ikke klart å hacke seg selv en gang :lol:

BTW, Dasse: Litt rare specs på kassa di? :lol:

Lenke til kommentar

Man skal kanskje ikke undervurdere samfunnets tenåringer, med referanse til flere alvorlige innbrudd det siste tiåret.

"On the top of my head" husker jeg at både Pentagon, Scott Airforce Base og Korean US Intel Network i løpet av 90' tallet fikk uønsket besøk av "hackere" i alderen 11-14 år. Av nyere dato kan jeg nevne den 18 år gamle amerikaneren som i forrige uke ble dømt for flere saker han hadde utført da han var 15 og 16 år.

Tar man i betraktning hvordan sikkerheten kan være på ymse kontorer som er tilknyttet det Norske forsvarsnettet, samt den økende kompleksiteten i denne typen installasjoner er det all grunn til å tro at slikt fortsatt kan være mulig.

Man må også ta i betraktning at man i den alderen ikke bekymrer seg, og heller ikke trenger å bekymre seg, over strafferetslige følger. Hva jeg selv syslet med i 13-års alderen skal være usagt ;)

Hvorvidt gutten som ble sitert hadde vært i stand til å finne veien til en "statshemmlighet" vet vi egenlig lite om, men jeg tror vi kan si at det er generell grunn til bekymring.

Ja ja, eg har gått igjenom try2hack.nl

Dette spillet byr antagelig på større utfordringer enn datasikkerheten til mange norske bedrifter ;)

Lenke til kommentar

Tipper TV2 har plasert orda i munnen på han og klippa litt. Er vel ikke så vansklig å få en 12 åring til å si lure ting på tv.

Men saken er jo at det er mangen system så er lette å bryte seg inn i vis du er litt script kidi. Kansje ikkje stast system men:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...