Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Hei alle, har tenkt å endelig fikse skulderen min. Skal forklare hvor både skuldrene mine gjør et lyd og "pop". Da kan vi kanskje isolere problemet og finne ut hvordan den kan forbedres. (pop-a light explosive sound.) Min oversiktProblemet er sikkert at når jeg var 14-16 år så trente jeg mye bench press, men ikke skuldrene. Dermed ble en del av skuldremusklene(de som er en sekundær gruppe for "classic beginner bench press") sterkere og veiledet ubalanse i skulderbevelgelsen. Problem forklaring Når jeg står og har armene rett foran seg (som jeg skulle dytte noen) og roterer opp over og gjør en 360 graders bevegelse slik at armene slutter der de begynte. Gjennom den bevegelsen får jeg en "pop" rett etter 185-190 grader. En "pop" kommer også når jeg har både armene ved siden av kroppen, står vanlig og skal løfte de 180 grader opp ved siden av kroppen (ikke foran,som en jumping jack). Det skjer rundt 45 grader. Også når armene kommer ned igjen rundt 80-90 grader. En "pop" gjør ikke vont men jeg kan føle den. Til slutt Som dere kan se er jeg i ganske irriterende og skadelig situasjon med skulderen min. Jeg vil ikke trene bench press lengre for å minke sterkere ubalanse. Når jeg prøvde å forbedre/forsterke andre skuldremuskelene fikk jeg bare høre og føle mer "pop"-er. selv om de gjørde ikke vondt da skal de sikkert i framtiden og det vil ingen av oss oppleve. Jeg er også nå 17år, 183 cm og 85kg. Om dere vil hjelpe meg blir jeg veldig glad, og hvis den tråden får mye oppmerksomhet kan vi ha det til nytte for mange andre som har en gang drevet med brysttrening uten viktige øvelser for motstående muskler, stabiliserende muskler osv.. God påske forresten Lenke til kommentar
War Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Du har rett, skuldre er viktige i benken. Det kan være sener som glir over ben? Det er ikke farlig. Spørsmåler er jo om det gjør vondt å bevege skulder? Hvordan tar du benkpress? Det viktigste i benkpress skuldermessig er at du legger deg ned, trekker skuldrene helt bak og helt ned Der skal de ligge under hele løftet, og stanga må være så lav at armene kan ta avløftet uten å røre på skuldrene som ligger som de skal, så skal latsen og kun latsen føre stanga frem til der løftet begynner. Dropper man noe av dette så vil skulderplager være en garanti med tiden. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Peker tomlene dine innover når du står med armene langs siden? I såfall kan kanskje denne øvelsen være noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå