Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har akkurat mottatt 4 dekk fra dekkonline av typen Vredstein Ultrac Sessanta, 2 stk 225 og 2 stk 255.
Dekka står her nå innside mot innside, framdekk fremst.

Detta må vel bli helt feil?

Snur jeg dekkene på ene siden blir jo mønsteret riktig men når det står "inner side" på ene siden av alle dekkene så må man vel montere dem etter det som står?

Øya mine går helt i surr her, så vil bare få en bekreftelse på at jeg har fått dekk jeg egentlig ikke kan montere på en bil før jeg tar kontakt med dekkonline..

post-95668-0-39055800-1427473678_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja var det jeg mente også, har sendt forespørsel til vredstein for å få ett eksakt svar fra dem..

Har sett at noen har montert de slik jeg mener de skal være montert med mønster, og andre som har montert de slik som de står på bildet jeg la ved i første post..

Lenke til kommentar

Det er strengt tatt veldig enkelt å finne ut av, uten å ringe noen steder: bare å se om de er merket med rotasjonsretning; jeg er nokså sikker på at du ikke finner noen slik merking, bare den som sier "inner side".

det var det første jeg kikka på, det er piler begge veger :p

Lenke til kommentar

Ja om man setter de opp "likt" så er de like ja.. Men setter man dem opp med det som skal være innsiden så blir de som på bildet. Men til syvende og sist er de like, kan virke som at jeg har fått 4 venstre dekk ut i fra mønster, men de skal visstnok være slik..

Endret av olehenri
Lenke til kommentar

Ja,, var det jeg skulle fram til tilslutt at det er 4 like dekk, men som da viser seg at det er slik de skal monteres når vi har sjekket ut litt nærmere. Det bildet du la ut var det samme jeg kom frem til etter at jeg hadde søkt litt grundigere og lest litt på diverse amerikanske forum osv.

Lenke til kommentar

Disse dekkene er merket med innside og utside, og det langsgående sporet skal være innover.

Jeg kjørte selv på Ultrac Sessanta i fjor, helt greie dekk.

Men jeg er ikke veldig imponert over slitestyrken, bakdekkene varte kun ca 15kkm.

I år tester jeg ut Nokian Hakka Black, men i en helt annen dimensjon siden jeg har gått ned fra 20" til 18" i år.

Lenke til kommentar

Kjedelig mønster på de Nokian, hehe.

Mønsteret var grunnen til at jeg valgte Sessanta + at jeg har hørt mye bra om disse, kjørt 5 sesonger ( 30,000km ) på Nankang NS1, så var på tide å bytte.

At de er merket, er også nevnt i førstepost. Grunnen til forvirring var at mønstrene ikke matchet opp før man fikk en avklaring på hvorfor.

Lenke til kommentar

Jeg mener å huske at det var 8mm på de dekkene jeg kjørte på i fjor da de ble levert nye.

Dog ble de slitt svært fort.

Det er forresten verdt å merke seg at Ultrac Sessanta ut fra hva jeg får med meg er et dekk på vei ut av markedet, det erstattes av Ultrac Vorti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...