seb1 Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Hei, lure veldig på felg til min bil og synst de virkelig er vanskelig å finne noke ''kult'' og passande. Sett litt på 225/35/19 8,5 felg og 235/35/19 9,5 zito felger. Bilen min har orginalt 185/65/15 men veit at det er lovlig. Problemet ligger vell i felgdimensjon, innpress og kor langt ut eg kan gå på bilen min. Bilen min skal ha 5x110 (ET) Innpress 49 og nav 65,1 Då er de alltså lov å gå 7,5 mm avvik på kvart hjul som blir 42, men vanskelig å finne noke tøft innafor der og utafor blir det vell uansett for min del, men kor langt kan en gå? Har en Opel Vectra B av siste modell... Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Du KAN få godkjent større avvik i innpress enn 7,5mm, du må bare ha dokumentasjon på at bilen kan godkjennes med dette, vise bilen hos Statens Vegvesen og få skrevet dette inn i vognkortet. 2 Lenke til kommentar
seb1 Skrevet 28. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2015 Du KAN få godkjent større avvik i innpress enn 7,5mm, du må bare ha dokumentasjon på at bilen kan godkjennes med dette, vise bilen hos Statens Vegvesen og få skrevet dette inn i vognkortet. Men kor langt over er de vanlig å få godkjent med? Spørst det helt eller? føle meg skeptisk igrunn på felgane eg har sett på... Redd for at det blir ulovlige felga på bilen min :/ Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Normalen er inntil 15mm, altså 7,5mm pr. side. Utover det finnes det ingenting som er vanlig. Lenke til kommentar
seb1 Skrevet 30. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2015 Normalen er inntil 15mm, altså 7,5mm pr. side. Utover det finnes det ingenting som er vanlig. Hmja, men mangen som kjøre utafor uten å bli tatt.. tenke meg ihvertfall hjul som går i grenseland eller ut til hjulbuen.. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Så du lurer på hva du kan få godkjent, men driter samtidig i det.. Da kan du jo gjøre som du vil da, så får du skrive her om hvor stor bota er når du blir stoppet 1 Lenke til kommentar
seb1 Skrevet 30. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2015 (endret) Så du lurer på hva du kan få godkjent, men driter samtidig i det.. Da kan du jo gjøre som du vil da, så får du skrive her om hvor stor bota er når du blir stoppet Jammen faaaen -.- har så lyst på feite felga, men skal jo være så jævla vanskelig :@ Vil ha noke som ikkje ser alt for mistenkelig ut og så om eg blir sendt på visning bytta eg hjul elns før Endret 30. mars 2015 av seb1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Hvis du blir stoppet i teknisk får du bot OG pålegg om å vise bilen i forskriftsmessig stand. Det er ikke enten eller, for å si det sånn. Det blir også grundig dokumentert slik at de har det til neste gang du blir stoppet med de samme ulovlige hjulene.. 1 Lenke til kommentar
seb1 Skrevet 31. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2015 Hvis du blir stoppet i teknisk får du bot OG pålegg om å vise bilen i forskriftsmessig stand. Det er ikke enten eller, for å si det sånn. Det blir også grundig dokumentert slik at de har det til neste gang du blir stoppet med de samme ulovlige hjulene.. Kjedelig regla.. :/ Noke tips om felg isåfall? og innpress 49 - 7,5 altså 42, er de helt ut til hjulbuen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå