Gå til innhold

Panasonic DMP-BDT700EG Blueray XL 4k ultra hd hdmi v2

Anbefalte innlegg

Har noe erfaringer med denne?

Dessverre er det få bluerayspillere som har støtte for HDMI v2 og blueray XL.

Men vet noen om denne er verdt rundt 4000 kr?

Selv Xbox one eller PS4 har ikke hdmi v2 eller displayport.

Må man ha skjerm med 2 hdmi kabel typisk de med kun hdmi 1.4, eller kan man ha 2x eller 3 4k ultra skjermer med denne?

Det jeg lurer på har noen prøvd ipv6 eventuelt 4k youtube klipp om denne klarer å spille av det uten for mye problemer? Selv Popcorn Openhour sliter med det.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

For standard BD så er det ikke noe behov for HDMI 2.0.

Hvis jeg var deg så ville jeg ha ventet til UHD BD spillerne kommer på markedet etter sommeren, de har HDMI 2.0, og støtter BD disker opptil 100 GB (3 lag). De støtter mest sannsynlig også HDCP 2.2 som vil være krevet for å vise ekte 4K BDer (noe også mottaker må ha).

På BD spiller fronten så kommer jeg selv aldri til å kjøpe ett annet merke enn Oppo, de er verdt de ekstra kronene opp fra denne. Men om denne er verdt 4000,-, så ikke for meg av den grunnen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er så spessielt med Oppo blueray?

For en del år tilbake gikk jeg kun for pioneer var gode da, var ikke noe problemer å spille av ripete dvd/cd men nå er problemene mindre med blueray, har kun opplevet sjelden gang at platen blir fulgt av fingertrykk særlig gjennomsiktige blueray plater da blir bildekvaliten elendig.

Bortsett fra det er de lite å si negativ om toshiba blueray spiller, og de er ganske utdaterte.

Desverre finner jeg ikke mange blueray spillere med harddisk og 1 gigabit ethernet, ofte legger produsentene med dårlig trådløs nettverkskort de klarer knapt å spille av youtube i HD og ytelsen er ikke å skryte av.

Lenke til kommentar

Oppo har de siste årene hatt spillerene som gir best bilde for pengene. De har hatt video chipen som er best på markedet, og andre produsenter har brukt innmten til Oppo til å bygge sine spillere, slik som Cambridge, Electrocompaniet og en del andre. De har også ligget foran i utvikligen, og var første på markedet med 2 HDMI utganger, som mange hadde nytte av da de slapp å bytte ut forsterkeren for å få bilde igjennom. Siste generasjon fikk også HDMI inngang, som gjør at dekodere osv kan utnytte den gode videochipen, og dermed får man bedre bilde på dårlige sendinger fremfor å la en billig dekoder stå for å gjøre om bilde til 1080p osv.

De er også eneste BD spiller på markedet som kan gjøres sonefri, noe slike som meg liker, da  enkelte utgivere her hjemme (spesielt SME) rett og slett gir ut ræva utgivelser i forhold til i USA, og gir entusiasten mulighet til å kjøpe inn filmer som aldri blir utgitt her hjemme.

De er også bedre bygget enn andre merker i prisklassen rundt seg. Det er litt kjedelig når spilleren flytter på seg når man skal sette inn disker osv.

Oppo har både tråd og trådløs adapter med, slik at man får valgt det man trenger. De har ikke innebygd harddisk, men har 2 usb innganger for å kunne koble til eksterne.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt mine fra amazon i usa, og sonefri chipen fra bluraychip.dk, og innstallert selv.

Nå om dagen er det 103 eller 103D som gjelder. D versjonen har en ekstra Darbee bildeforbedrer, og er mer for de med store skjermer eller lerret.

Om de er bedre enn Panasonicen vet jeg ikke, da jeg aldri har sett den. Men heller aldri sett Oppo hatt en dårlig review.

Man kan også prøve å finne 93 versjonen på bruktmarkedet.

Oppoene som slutter på 5 har bedre analog del, for de som ønsker det. Digital delen er 100% lik

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare å putte inn denne, så spiller den alt: http://bluraychip.dk/product.php?id_product=10

BDP-83 er Oppos første BD spiller. Den får fortsatt oppdateringer, noe mange andre større produsenter ikke gjøre med sine spillere. Oppdateringer trengs når de starter å lage nye måter å lage innholdet på diskene. Dette har heldigvis roet seg godt de siste par årene.

En kompis har min gamle 83 spiller, og enda ikke hatt noen problemer med den.

83 har en litt dårligere video chip enn 93 og 103, men fortsatt en enormt god spiller, og verdt 1400,- samt prisen for chipen.

(har ikke måtte betale moms på noen av de chipene jeg har bestilt enda)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...