MiniTrollet Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Er denne linja vanskelig? Er relativt dårlig i matte og så den handla mye om økonomi og sånn? Står mellom den eller transport og logistikk. Noen som kan litt om en av/begge de linjene? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 (endret) Nei, den er ikke vanskelig. Den handler heller ikke mye om økonomi. Du har ett studieretningsfag som er økonomi, men det er ikke spesielt stort og omfattende. Endret 28. mars 2015 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
MiniTrollet Skrevet 28. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2015 Takk for svar Thomas. Så du mener at hvis jeg strøk i matte på ungdomsskolen så kommer jeg fortsatt til å klare meg fint? Lenke til kommentar
Neton Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 VG1 eller VG2 du snakker om? Lenke til kommentar
MiniTrollet Skrevet 28. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2015 VG1 eller VG2 du snakker om?Egentlig begge? Lenke til kommentar
Neton Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 VG1 eller VG2 du snakker om?Egentlig begge Da så Jeg går for tiden på Service & Samferdsel som det heter, og jeg er ikke noe god i matte skal jeg si deg. Men matten her er akuratt som på ungdomskolen nesten så det greier du, jeg skal nok greie og få meg igjennom VG1 men vertfall en 2er kanskje enn 3 om jeg er heldig. Og det beste er jo at det bare er 1 år igjen med matte. Når vi har om budsjett og økonomi og slik kan det også være litt stress, men jeg skjønner det sånn ca. Viss ikke spør jeg bare sidemannen, er egentlig overrasket at jeg har 3-4 ere i de fagene. Læreren sier det blir enda mer regnskap i VG2. Men tror ikke det er regnskap på transport, men er ikke sikker. Men du kommer til og overleve matten dette siste året. Om det ikke virkelig er ille da. Lenke til kommentar
MiniTrollet Skrevet 29. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2015 VG1 eller VG2 du snakker om?Egentlig begge Da så Jeg går for tiden på Service & Samferdsel som det heter, og jeg er ikke noe god i matte skal jeg si deg. Men matten her er akuratt som på ungdomskolen nesten så det greier du, jeg skal nok greie og få meg igjennom VG1 men vertfall en 2er kanskje enn 3 om jeg er heldig. Og det beste er jo at det bare er 1 år igjen med matte. Når vi har om budsjett og økonomi og slik kan det også være litt stress, men jeg skjønner det sånn ca. Viss ikke spør jeg bare sidemannen, er egentlig overrasket at jeg har 3-4 ere i de fagene. Læreren sier det blir enda mer regnskap i VG2. Men tror ikke det er regnskap på transport, men er ikke sikker. Men du kommer til og overleve matten dette siste året. Om det ikke virkelig er ille da. Tusen takk for svar, du. Hva er det du skal gjøre 3. Og 4. Året da? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Takk for svar Thomas. Så du mener at hvis jeg strøk i matte på ungdomsskolen så kommer jeg fortsatt til å klare meg fint? Strøk selv i matte på ungdomsskolen. Ikke noe problem. Lenke til kommentar
Neton Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 VG1 eller VG2 du snakker om?Egentlig begge Da så Jeg går for tiden på Service & Samferdsel som det heter, og jeg er ikke noe god i matte skal jeg si deg. Men matten her er akuratt som på ungdomskolen nesten så det greier du, jeg skal nok greie og få meg igjennom VG1 men vertfall en 2er kanskje enn 3 om jeg er heldig. Og det beste er jo at det bare er 1 år igjen med matte. Når vi har om budsjett og økonomi og slik kan det også være litt stress, men jeg skjønner det sånn ca. Viss ikke spør jeg bare sidemannen, er egentlig overrasket at jeg har 3-4 ere i de fagene. Læreren sier det blir enda mer regnskap i VG2. Men tror ikke det er regnskap på transport, men er ikke sikker. Men du kommer til og overleve matten dette siste året. Om det ikke virkelig er ille da. Tusen takk for svar, du. Hva er det du skal gjøre 3. Og 4. Året da? Da er du lærling og jobber. Viss du tar transport da er du vell lærling for lastebill/buss firma eller logistikk firma eller noe slikt, og om du tar salg & service kan du bli kontormedarbeider, salgsmedarbeider. Men du kan også velge reiseliv eller IKT også og da jobben som respesjonist, eller noe innen for reiseliv og på IKT jobber du med masse data greier innen for store firmaer og slikt. Lenke til kommentar
Neton Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Takk for svar Thomas. Så du mener at hvis jeg strøk i matte på ungdomsskolen så kommer jeg fortsatt til å klare meg fint? Strøk selv i matte på ungdomsskolen. Ikke noe problem. Same Lenke til kommentar
MiniTrollet Skrevet 29. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2015 Da er du lærling og jobber. Ja, jeg vet. Jeg mente hva skal du være lærling i? Lenke til kommentar
Neton Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Da er du lærling og jobber. Ja, jeg vet. Jeg mente hva skal du være lærling i? Jeg skal være lærling som salgsmedarbeider, så tar jeg kanskje yrkessjåfør kurs som varer i 19 uker når jeg blir 21 år men har ikke bestemt meg enda. Må ha fullført VG1 Service & Samferdsel eller TIP for og gå på det kurset, å også ha førerkort klasse B. Lenke til kommentar
MiniTrollet Skrevet 30. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2015 (endret) Vet du hva det yrkessjåførkurset koster, og om man får lastebil og busslappen på det kurset, Neton? Endret 30. mars 2015 av Jonask0109 Lenke til kommentar
Neton Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 (endret) Vet du hva det yrkessjåførkurset koster, og om man får lastebil og busslappen på det kurset, Neton? Står at all undervisning er gratis og kjøretimene er gratis, men at det må betales for prøvegebyr til Statens Vegvesen, samt at du må betale for bøkene man skal bruke i teoriundervisningen. Så må du jo også selvsagt, betale for en plass å sove og mat osv. Står mer informasjon her; http://www.sauda.vgs.no/Utdanningsprogram/Transport/Yrkessjaafoer (Sauda ligger litt under 2 timer & 30 min fra Haugesund med bil) Er landslinje så elever fra hele landet er velkommen! Men målet er da ikke og ta fagbrev på den vanlige måten, men målet er å arbeide som yrkessjåfør på lastebil, vogntog, buss eller terminal. Men er ikke sikker på at du får busslappen om du tar kurset når du er 21 år da, siden det er 24 års aldersgrense på busslappen men du kan jo sende dem en e-mail og spør dem. Endret 31. mars 2015 av Neton Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå