Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DNS problemer

Anbefalte innlegg

Dette er et problem som oppstår sjelden, men er likevel irriterende de ganger det skjer; treg eller ingen oppdatering av DNS.

Et forum jeg er medlem av, 'sw-fans.net' flyttet for noen dager siden til en ny server, derfor er IP adressen endret fra 216.73.105.30 til 69.56.186.201, og DNS er oppdatert for denne adressen. Det virker nå som alle kommer inn på forum indexen til 'sw-fans.net' uten å bruke IP.

Jeg derimot, får fortsatt denne beskjeden:

A DataBase Export/Import is complete. Everyone?s posts are intact and available on a new host server. To get there during the interim, while our Domain Names transfer over to the new host?s Name Servers, use this link:

SWFans.Net Forums

It shouldn?t take too long for the old swforums.net and sw-fans.net URLs to start automatically directing you to the new host.

Thanks for your patience

Etter min erfaring er 24 timer, kanskje opp til 48 timer normal tid for et DNS skifte skal tre i kraft. Men nå begynner det å bli i det lengste laget. Er det noe med NGT's routing som steller i stand vanskeligheter eller er problemet lokalt på min maskin? Jeg kjørte en traceroute, og oppdaget at det løste seg for 5 minutter, men så ble jeg forwardet tilbake den gamle adressen igjen.

Jeg har allrede prøvd denne kommandoen, uten at det hjelper så mye:

ipconfig /flushdns

Er det noen som har noe råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo prøve å slette Temporary Internet Files

Godt forslag og takk for tipset. Desverre har jeg allerede prøvd det uten at det hjelper. Jeg har også prøvd adressen i 3 forskjellige browsere uten at det hjelper; Internet Explorer 6.0, Opera 7.21 og Mozilla Firebird 0.7 :shrug:

Prøv å klikk:

http://swforums.net/forum/index.php

og fortell meg hva dere ser. Er det en index med forum, eller en melding om skifte av server/DNS?

Problemet ligger på selve routing stadiet. Her er en reverse DNS jeg gjorde nylig. Riktig adresse skal være 69.56.186.201, og ikke den gamle som vist nedenfor.

11/05/03 13:31:22 dns sw-fans.net

Canonical name: sw-fans.net

Addresses:

216.73.105.30

Lenke til kommentar

Takk for kjempegode tips! :)

Vel, nå vet jeg i allefall at problemet ligger lokalt på min maskin. Skjønner likevel ikke helt hva som er gærnt.

Kjørte

ipconfig /registerdns

ipconfig /flushdns

restøvlet maskinen og prøvde igjen. Men neida

Dette får jeg når jeg forsøker IP adressen istedet for domene navnet:

11/05/03 14:11:08 dns 69.56.186.201

nslookup 69.56.186.201

No reverse DNS (WSANO_DATA)

En traceroute av sw-fans.net funker ikke for meg i det hele tatt:

11/05/03 14:14:54 Fast traceroute sw-fans.net

Trace sw-fans.net (216.73.105.30) ...

1 10.0.0.1 1ms 1ms 1ms TTL: 0 (No rDNS)

2 80.202.87.129 15ms 15ms 15ms TTL: 0 (129.80-202-87.nextgentel.com ok)

3 217.13.7.234 16ms 15ms 15ms TTL: 0 (217-13-7-234.dd.nextgentel.com ok)

4 217.13.7.65 15ms 16ms 16ms TTL: 0 (217-13-7-65.dd.nextgentel.com ok)

5 217.13.7.36 15ms 16ms 16ms TTL: 0 (217-13-7-36.dd.nextgentel.com ok)

6 217.13.6.194 15ms 15ms 16ms TTL: 0 (217-13-6-194.dd.nextgentel.com ok)

7 No Response * * *

8 No Response * * *

9 No Response * * *

10 No Response * * *

11 No Response * * *

12 No Response * * *

13 No Response * * *

14 No Response * * *

15 No Response * * *

16 No Response * * *

17 No Response * * *

18 No Response * * *

19 No Response * * *

20 No Response * * *

21 No Response * * *

22 No Response * * *

23 No Response * * *

24 No Response * * *

25 No Response * * *

26 No Response * * *

27 No Response * * *

28 No Response * * *

29 No Response * * *

Lenke til kommentar

Det virker som om du bruker noen råtne DNS-servere; kjør heller inn disse, så slipper du å lide av trege oppdateringer ever again:

Primary: 129.240.2.3

Secondary: 195.159.0.100

Jeg har brukt disse i tre år nå og aldri hatt noen problemer med DNS-oppdateringer. :)

Lenke til kommentar
Det virker som om du bruker noen råtne DNS-servere; kjør heller inn disse, så slipper du å lide av trege oppdateringer ever again:

Jeg har brukt disse i tre år nå og aldri hatt noen problemer med DNS-oppdateringer. :)

Åssen er det, kan man bruke hvilke DNS servere man vil, uavhengig av ISP?

Lenke til kommentar

Takker og bukker så mye for konstruktive forslag! Det mangler ihvertfall ikke på kreativitet! :)

Har gjort følgende:

* rebootet routeren

* flushdns og registerdns i riktig rekkefølge etterfilgt av reboot. Gjorde dette to ganger for å være sikker.

* print route

Fortsatt ingen endring :wow:

Kommer til forum index, hvilke dns servere brukere du ?

Preferred DN server: 193.75.75.193

Alternate DNS server: 217.13.4.4

Skal prøve å switche om på disse for å se hva some skjer..

Og.. du har ikke tilfeldigvis satt opp adressa i hosts fila en gang ?

Eh, ikke så vidt jeg kan huske? Eller kanskje jeg har gjort det i en eller annen sammneheng..? Hvor finner jeg hosts fila igjen?

Interessant ide! Jeg går ut i fra at du bruker NGT? Det er ihvertfall verdt et forsøk. Går Internett i vasken, så er det vel bare å sette tilbake til de gamle innstillingene igjen. Jeg kan jo dessuten switche om prioriteringene på hva some er primary og secondary server og se hva some skjer, hehe :)

Det eneste som funker for min del er å gå inn på selve IP'en:

http://69.56.186.201/forum/index.php?s=

Den adressen funker for meg, men det i og for seg ingen langsiktig løsning. Et eller annet er jo gærnt med DNS oppdateringent uansett. Må finne ut av dette. For eksempel har jeg slitt noen måneder med å komme inn på shareaza.com. Jeg kommer inn på forumene dems, men ikke inn på hovedsiden, heh

Lenke til kommentar

Jeg gir meg ende over! Nå funker det!! Mannen er genial!! :D:D

Takk, takk og tusen takk til. Jeg bøyer meg i støvet! :woot:

Tydeligvis er de DNS serverne som jeg har fått tildelt av NGT temmelig råtne, ja.. :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...