Zepticon Skrevet 4. juni Del Skrevet 4. juni Salvesen. skrev (På 1.6.2024 den 9:32 PM): Vurderer dette selv om dagen da det blir lettere å oppbevare 4 dekk hjemme enn 4 dekk+felger. Så da kan jeg droppe dekk hotellet og prisforskjellen blir derfor kanskje ikke så stor? Tror jeg betaler 1500 kroner hver gang nå eller 3000 i året. Noen som vet priser på dette i dag? Samt er det andre ulemper? Kan felgene bli mer slitt pga jevnlige omlegginger? Hva med dekkene, fare for skade? Hvordan blir det lettere? Det tar da like mye plass for 4 dekk som 4 dekk med felger inni. Med mindre du tenker å utnytte plassen inni dekkene til noe da? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. juni Del Skrevet 4. juni Zepticon skrev (54 minutter siden): Hvordan blir det lettere? Det tar da like mye plass for 4 dekk som 4 dekk med felger inni. Med mindre du tenker å utnytte plassen inni dekkene til noe da? Lettere i den forstand at de veier mindre slik at det er enklere å lagre, sånn fysisk. Og ja en kan utnytte plassen inni I tillegg er det enklere å lagre på vegg uten å lage stort opplegg som skal tåle vekt etc. Så for min del ser jeg bare positive sider med dette egentlig. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. juni Del Skrevet 4. juni 55 minutes ago, Salvesen. said: Lettere i den forstand at de veier mindre slik at det er enklere å lagre, sånn fysisk. Og ja en kan utnytte plassen inni I tillegg er det enklere å lagre på vegg uten å lage stort opplegg som skal tåle vekt etc. Så for min del ser jeg bare positive sider med dette egentlig. Kan utnytte plassen inni ja men det er jo en knotete plass å utnytte.. Vekt vil og variere veldig fra felg til felg. Før i tiden når de var stål var de tunge men aliminiumsfelgene i dag veier ikke mye. Må og være obs på hvordan man oppbevarer de løse dekkene. Vil tro de har lettere for å bli deformert av lagring når de bare er løs og ikke trykksatt. 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 4. juni Del Skrevet 4. juni Salvesen. skrev (59 minutter siden): Lettere i den forstand at de veier mindre slik at det er enklere å lagre, sånn fysisk. Og ja en kan utnytte plassen inni I tillegg er det enklere å lagre på vegg uten å lage stort opplegg som skal tåle vekt etc. Så for min del ser jeg bare positive sider med dette egentlig. det finnes ikke så mye som er lettere enn disse: https://www.thansen.no/bil/utstyr/parkering-og-garasje/dekkoppbevaring/hjulholder-i-alu-15-22-hjul/n254/pn918651 1 Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 4. juni Del Skrevet 4. juni Har sikkert mye med 20-tommers felger som det er blitt etterhvert. Fire stk 16/17-tommers felger med dekk oppå hverandre hverken tar mye plass eller koster mye (de risikerer iflg ekspertisen å bli "urunde" av å ligge oppå hverandre men har aldri merket noe til det... sikkert runde igjen etter første lille kjøretur). Ulempen med å bytte om dekk på samme felg er at en da bør avbalansere på nytt - sommerdekket har neppe identisk vektfordeling med vinterdekket. Ikke så billig i sentrale strøk, men sikkert rimeligere hos lokalverksted litt utenfor Oslo-gryta. https://dekkproff.no/avdelinger/baerum/ Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 8. juni Del Skrevet 8. juni Kron skrev (På 2.6.2024 den 3:50 PM): Jeg bruker bare helårsdekk, problem løst, og trenger aldri å legge om 👍 EDIT: Dette var ment ironisk. Mange Volvo blir levert med helårs dekk nå. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 9. juni Del Skrevet 9. juni 12 hours ago, Sjørøver said: Mange Volvo blir levert med helårs dekk nå. De tok heldigvis til fornuft ganske kjapt. https://www.motor.no/bil/volvo-dropper-helarsdekkene/243677 2 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 10. juni Del Skrevet 10. juni On 8.6.2024 at 10:34 PM, Sjørøver said: Mange Volvo blir levert med helårs dekk nå. Også verdt å nevne at de ble levert med helårsdekk i tillegg til vinterdekk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå