Epple Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Noen her som har studert farmasi og kan anbefale det? Vurderer å studere det til høsten, men litt usikker på om det kan bli litt for vanskelig. Trivdes med kjemi 1 på vgs, men hadde lite motivasjon til skole den gangen, så lå vel på 3- 4 i kjemi uten å jobbe særlig mye. Er livredd for å begynne på studiet og finne ut at det er alt for vanskelig. Kan ikke si at jeg er en typisk realfagsperson, så må derfor jobbe en del i realfagene. På en annen side har jeg mye motivasjon og vilje, men er redd for at den vanskelige kjemien skal ta knekken på motivasjonen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Jeg tror du kommer til å greie deg fint, blir ikke stort mye vanskeligere enn maks kjemi 2 etter hva jeg forstår. Yrket handler om alt annet enn å utøve kjemi. Du må bare forstå det på en systematisk og nøye måte. Derfor må du være flink på å tilegne deg informasjon og være nøye slik at du som helsepersonell kan gi god og riktig hjelp til den som mottar hjelp. Jeg tror det vil være et studie du greier bra, det er langt ifra et typisk realfagsstudie. I tillegg skal de sies at det er veldig mange deilige farmasøyter! Da jeg var på apoteket i dag ble jeg helt mindblown. Lenke til kommentar
Epple Skrevet 26. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2015 Jeg tror du kommer til å greie deg fint, blir ikke stort mye vanskeligere enn maks kjemi 2 etter hva jeg forstår. Yrket handler om alt annet enn å utøve kjemi. Du må bare forstå det på en systematisk og nøye måte. Derfor må du være flink på å tilegne deg informasjon og være nøye slik at du som helsepersonell kan gi god og riktig hjelp til den som mottar hjelp. Jeg tror det vil være et studie du greier bra, det er langt ifra et typisk realfagsstudie. I tillegg skal de sies at det er veldig mange deilige farmasøyter! Da jeg var på apoteket i dag ble jeg helt mindblown. Tenkte å lese både kjemi 1 og kjemi 2 boka frem til studiestart, så det er jo en lettelse å høre at det antakeligvis ikke blir vanskelgiere enn kjemi 2! Blei litt beroliget nå Hehe, fint at det er mange deilige farmasøyter, men kanskje ikke så relevant for meg som er kvinne selv 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Kanskje du blir en av de deilige farmasøytene selv? Jeg vet veldig lite om farmasistudiet, men hvis du kommer inn på studiet, er du nok der, som på alle studier, dyktig nok til å komme gjennom. Det er ingen som er farmasøyter allerede når de begynner. Alle er nok noe nervøse, som du er, på alle studier. Å studere er i stor grad som å gå videregående. Du må være mer selvstendig, men ut over det, er det ikke vanskeligere enn at du må lære deg pensum og ta eksamen, så har du klart det. Å lære deg pensum går fint så sant du setter av nok tid og jobber godt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå