Gå til innhold

Debatt vedrørende Islam: Ayaan Hirsi Ali vs Jon Stewart (15.03.2015)

Anbefalte innlegg

Han har vel blitt indoktrinert i akkurat denne ene av de utallige religiøse blindveiene. Dette går jo mest på geografi, altså hvor man er født og oppvokst og hva som praktiseres der, evnt familie som støter deg ut om du skulle velge å tro på en av de mange andre gudene som svirrer rundt. Historisk sett så har dessverre alle like stort potensial for vold og undertrykkelse, akkurat nå er det Islam som er den stygge ulven noe jeg er glad for at Ayaan Ali påpeker på tross for at hun risikerer både livet og friheten sin.

Det som er litt artig er jo at Kristendommen stammer ifra Jødedommen og Islam igjen ut av disse to. Det er en eneste stor runkering av en smørje alt sammen, dessverre uten happy endings :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe sa jeg runkering? Jeg mente runkerot-tre med armer og bein om hverandre.. for en smørje. Og det stopper jo ikke der, treet bare vokser og vokser i nye blindveier og forgreninger. Hvorfor lar vi det ikke bare visne?

Uansett, det er tydelig at den ene sanne ur-religionen er Animism (hva nå enn det var), det er bare å hente seg en Shaman og igangsette.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

So, nothing's changed ....

edit: Bortsett fra at Hirsi Ali argumenterer for krig mot islam, da: http://www.loonwatch.com/2012/05/ayaan-hirsi-ali-sympathizes-with-terrorist-anders-behring-breivik/

http://www.citizentimes.eu/2012/05/11/the-advocates-of-silence/

Her er hele talen for seg selv, som denne siden trekker frem.

Overskriften "Ayaan Hirsi Ali sympathizes with terrorist Anders Behring Breivik"  virker uforståelig og uærlig for meg, utifra det hun sier om Breivik i talen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...