del_diablo Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Er usikker på om at man mener at 25km/h som avkutting er en dårlige ide, eller at man over 25km/h kurver ned assistansen sakte, så man kan holde 50-60km/h på de mer oversiktelige og klare strekkene Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Synd at barnehage-lover fra EU gjør disse syklene totalt ubrukelige.Hadde vært fint om motoren dro opp til minst 35km/t, ja, men det er ganske drøyt å påstå at syklene som selges i dag er totalt ubrukelige. Maks er vel 25 km/t ved bruk av elmotor, men disse elsyklene gjør jo lett 50 km/t uten hjlp av elmotor, så hadde vært veldig greit om maks hadde vært det produsenten har satt den til slik at man kan holde jevn fart, også opp bakker. Nå skjønner jeg faktisk ikke hva du mener. Synes du motoren skal fortsette å gi kraft helt til man har nådd sykkelens teoretiske makshastighet? Nei, jeg mener at den skal ha nok kraft til å holde god fart oppover. Hva det er skal naturligvis settes av produsenten selv. Så kan syklisten selv velge hvor mye som skal være menneskekraft og elkraft. Lenke til kommentar
trondmm Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Synd at barnehage-lover fra EU gjør disse syklene totalt ubrukelige.Hadde vært fint om motoren dro opp til minst 35km/t, ja, men det er ganske drøyt å påstå at syklene som selges i dag er totalt ubrukelige. Maks er vel 25 km/t ved bruk av elmotor, men disse elsyklene gjør jo lett 50 km/t uten hjlp av elmotor, så hadde vært veldig greit om maks hadde vært det produsenten har satt den til slik at man kan holde jevn fart, også opp bakker. Nå skjønner jeg faktisk ikke hva du mener. Synes du motoren skal fortsette å gi kraft helt til man har nådd sykkelens teoretiske makshastighet? Nei, jeg mener at den skal ha nok kraft til å holde god fart oppover. Hva det er skal naturligvis settes av produsenten selv. Så kan syklisten selv velge hvor mye som skal være menneskekraft og elkraft. OK, så ingen lovbegrensning overhodet, altså? Vel, jeg kan holde 27,2 km/t i snitt opp en passelig bratt 2,5km lang bakke med min totalt ubrukelige elsykkel. Dette er et drøyt halvminutt bak TdF-syklist Lars Petter Nordhaug, som holder 30,1km/t opp bakken uten motorkraft, men jeg er faktisk godt fornøyd likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg