seppo- Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 (endret) Hei, jeg har de siste 2-3 ukene opplevd at internettet mitt er ustabilt og jeg ønsker å kartlegge hva som kan være årsaken. Ønsker tips/forslag og eventuelle fremgangsmåter for å feilsøke. Jeg har frem til nå ikke hatt noen problemer med nettet.Hvordan jeg opplever problemet.- Daglig internet browsing er helt fint. Merker INGEN problemer. - Spill (counter-strike) hakker eller fryser hvor jeg får "connection problems". Det varer vanligvis ikke mer enn 1-2 sekunder, men noen ganger står jeg fast i 5-10 sekunder før nettet er på plass. Hyppigheten varierer, noen ganger kan jeg spille hele games uten lagg, mens andre dager er halve kampen plaget med dette. <- Det er dette som er det største problemet for meg. - I streams (netflix) stopper filmen og begynner å loade/buffre en stund før den igjen tar opp tilkoblingen og spiller videre.- Huseier har også kommentert at nettet er ustabilt hos dem. (IPtv etc.) Hva vet jeg om nettet. - Ifølge Canal Digital mener de det ikke er noe problem på linjen når de sjekker. - For 6-7 måneder siden ble halve kabelen utenfor huset byttet ut på grunn av fuktskader og har ikke vært et problem siden. Jeg lurer på om resten kan ha hatt samme skadene og blitt verre med tiden.- Canal Digital har sendt nytt modem som jeg skal teste (er dette sannsynlig fiks?) - Det er ikke PCen min som er problemet da det samme problemet skjer på chromecast, samboeren min sin bærbare og huseier som har egne maskiner oppe.- Jeg har åpnet CS og Steam portene (port forwarding) til min maskin igjennom routeren. Ja, såå... jeg har ikke prøvd så veldig mye, men tips/erfaringer tar jeg gjerne imot EDIT:Og forresten, min PC er kablet nett, mens chromecast, bærbare osv som vi bruker til streaming er naturligvis trådløst. - Så det er samme problem på den maskinen med nettkabel (ikke trådløst) Endret 26. mars 2015 av seppo- Lenke til kommentar
War Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Hvordan er det satt opp? Modem fra CD, så router på den? Inn i rette porter ol? Har du router på router osv? Lenke til kommentar
seppo- Skrevet 26. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2015 Hvordan er det satt opp? Modem fra CD, så router på den? Inn i rette porter ol? Har du router på router osv? Cisco EPC3010 Modem (fra Canal Digital) Jensen Scandinavia Router AL3000DG v2 Ciscoen er i veggen med coax. Det er bare en kontakt derfra som kan gå videre til router. Router har 5 porter. 1-4 (som er ut til enhetene) og en det står "internett" på. Kabelen går fra modemet til internett-porten. PCen står i 1 PS4 står i 2 Port 3 og 4 har ingenting tilkoblet. Ingenting har blitt endret i løpet av de siste ukene/månedene, så det burde ikke være et problem http://i.imgur.com/QpiPSkJ.jpg <- sånn er de koblet sammen. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Ditt problem: Jensen Scandinavia Router AL3000DG v2 Helt utrolig hvor mange ganger det må nevnes, men Jensen er søppel!!!! Det er å be om problemer! Kast den og kjøp deg en Asus = Problem solved! 2 Lenke til kommentar
War Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Jensen og dlink må man aldri kjøpe som routere. Kjøpte en selv på expert som backuprouter til serverrom pga jeg måtte ha med 3g-usb på ved strømbrudd, jammen meg har det ikke bare vært trøbbel med den også. Har hatt CD hjemme i mange år med asusrouter, ikke vært feil et sekund. Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Ditt problem: Jensen Scandinavia Router AL3000DG v2 Helt utrolig hvor mange ganger det må nevnes, men Jensen er søppel!!!! Det er å be om problemer! Kast den og kjøp deg en Asus = Problem solved! +1. I forumet har vi sett at det har løst problemet brukeren har hatt i 99% av tilfellene. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Ditt problem: Jensen Scandinavia Router AL3000DG v2 Helt utrolig hvor mange ganger det må nevnes, men Jensen er søppel!!!! Det er å be om problemer! Kast den og kjøp deg en Asus = Problem solved! +1. I forumet har vi sett at det har løst problemet brukeren har hatt i 99% av tilfellene. +1 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Det burde ha vært checkbox man burde ha huket av og tvunget til å godta når man registrer seg på dette forumet, der man godtar å ikke lage poster som omhandler nettverksproblemer der Jensen er involvert...:-p Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Men fordelen er jo at det er veldig enkelt å gi et godt og riktig svar når det er en Jensen innblandet i nettverksproblemet. ☺ Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Og det burde stå i erklæringen man må godta når man registrerer seg.... Lenke til kommentar
War Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Før var det dlink 615 osv, i det siste er det asus og jensen elektrokjedene selger og jensen er da halv pris og den kundene velger. Jobba på suport en stund, der kom kundene tilbake med jensen ofte og produktene har 20-års-garantilapper. Problemet mitt ble da at selve produktet funket 100% , men siden det er større bruk en vg.nett hver morgen fungerer det ikke for kunden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå