squaddie Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 (endret) Flyet fra SVG ble forsinket med 2 timer. mistet så flyet fra osl-alf. innenlandsreise, altså. jeg hadde sammenhengende billett fra stavanger-alta. nå står jeg i en endeløs kø til norwegian-skranken på gardermoen. er enda ca. 3t ventetid... først fungerte ikke bremsene på flyet slik at flyet ble totalt 1t 50m forsinket fra stavanger-oslo. når jeg først landet i oslo, så ble vi værende ombord i flyet en god stund før vi ble transportert til selve terminalen. det er kun 1 avgang daglig fra oslo-alta. hele billetten er betalt med et bankkort. har reiseforsikring. HVILKE rettigheter er det jeg har som passasjer? har jeg noen rettigheter eller må jeg selv stå for ny billett, mat, opphold osv? Endret 26. mars 2015 av squaddie Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Du har krav på mat og drikke som står i rimelig forhold til ventetiden. «Matkupongen» får du ved å henvende deg til flyselskapet.Dersom du bookes om til flyavgang neste dag, har du krav på hotellovernatting og transport mellom flyplassen og hotellet. Kontakt flyselskapet for nærmere beskjed.Du kan velge om du ønsker ny reise eller å få refundert billetten og få returfly til første avgangssted. OBS! Hvis du krever å få tilbake pengene for billetten, mister du retten til mat, drikke og overnattingDu har også krav på 250 euro i kompensasjon avhengig av ankomstid. Kompensasjonen kan imidlertid falle bort dersom forsinkelsen skyldes ekstraordinære omstendigheter, slik som værforhold, streik, uforutsette sikkerhetstiltak eller lignende. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 http://www.forbrukerradet.no/fly/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå