Syar-2003 Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Review/test hos Teknisk Ukeblad http://www.tu.no/t2/2015/03/29/en-av-de-flotteste-mobilene-vi-har-testet Lenke til kommentar
baguett Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Prisen er noe som absolutt burde fått en minus. "Blant annet har den høyere skjermoppløsning enn noen annen mobil", dette stemmer ikke helt, LG G3 (bla.) har samme oppløsning og den kom ut for snaut 9 måneder siden. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Note 4 har jo også samme oppløsning.. Amobil skrev jo også noe liggende at den hadde den høyeste oppløsningen noen sinne på en mobiltelefon eller lignende og det stemmer jo ikke helt. 2560x1440 har vært på et par modeller allerede, eneste forskjellen her er at skjermen er 5,1" så den får noe høyere PPI sammenlignet med modeller på 5,5 og 5,7". Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 (endret) Note 4 har jo også samme oppløsning.. Amobil skrev jo også noe liggende at den hadde den høyeste oppløsningen noen sinne på en mobiltelefon eller lignende og det stemmer jo ikke helt. 2560x1440 har vært på et par modeller allerede, eneste forskjellen her er at skjermen er 5,1" så den får noe høyere PPI sammenlignet med modeller på 5,5 og 5,7". Mja, rett skal være rett. Sitat amobil: Skjermstørrelsen er av typen Super AMOLED, og størrelsen på 5,1 tommer er den samme som på forgjengeren Galaxy S5. Men oppløsningen er nå 1440 x 2560 punkter, mot 1080 x 1920 punkter på forgjengeren. Ingen annen mobil i verden har så skarp skjerm (577 ppi), og når også lysstyrken er god, blir det vanskelig å beskrive skjermen uten å ty til superlativer som «fantastisk» og «utrolig». De skriver ingen steder at den har den høyeste oppløsningen noensinne. Endret 29. mars 2015 av Klatt3n 1 Lenke til kommentar
baguett Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 De skriver ingen steder at den har den høyeste oppløsningen noensinne. Første side, andre setning. Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 De skriver ingen steder at den har den høyeste oppløsningen noensinne. Første side, andre setning.Jepp, sånn kan det gå Antar de skrev det med dpi i tankene, men ja, slik det står er det faktafeil. Lenke til kommentar
Samaki Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Må nå testes. Forhåndbestilt en Samsung Galaxy S6 Edge 128GB, kanskje noe i familien blir glad om jeg ikke blir fornøyd. Lenke til kommentar
Andicap Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 Hvor mange er det som egentlig bytter batteri? Jeg kjenner temmelig nøyaktig INGEN som drasser rundt på et ekstra batteri i hverdagen, og når man ser hvor kjapt de nye mobilene lader opp til 50 - 60% kapasitet, synes jeg det er mer en teoretisk problemstilling utenom for folk med særbehov. Forstår godt at mobilprodusentene har valgt å fjerne denne muligheten til fordel for slankere og mer elegant konstruksjon. Her må jeg si meg helt enig. Har selv aldri byttet batter i en mobiltelefon og vil gjerne se statistikk på hvor mange som faktisk gjør dette. Denne kritikken har jeg lest i tester siden første iPhone kom ut. For min del gjelder dette også for minnekort. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 Aldri byttet batteri. Telefonen har blitt byttet lenge før for og si det sånn. Men nå går jeg sjelden steder uten strøm over lengre tid da. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 (endret) Hvor mange er det som egentlig bytter batteri? Jeg kjenner temmelig nøyaktig INGEN som drasser rundt på et ekstra batteri i hverdagen, og når man ser hvor kjapt de nye mobilene lader opp til 50 - 60% kapasitet, synes jeg det er mer en teoretisk problemstilling utenom for folk med særbehov. Forstår godt at mobilprodusentene har valgt å fjerne denne muligheten til fordel for slankere og mer elegant konstruksjon. Her må jeg si meg helt enig. Har selv aldri byttet batter i en mobiltelefon og vil gjerne se statistikk på hvor mange som faktisk gjør dette. Denne kritikken har jeg lest i tester siden første iPhone kom ut.For min del gjelder dette også for minnekort. Jeg kjøpte ekstra batteri til Samsung S4.Men må innrømme at jeg brukte det aldri. Det om det. Ble bare mere jobb og hassle med ett til batteri å vedlikeholde lading på. Endret 2. april 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
1-3 Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Fikk mail av telenor at denne kunne bestilles. Dem hadde på lager og jeg skulle få den om 1-3 dager. (Hadde reservert) Men nå sier dem at dem ikke har den på lager allikevel og at jeg ikke får den før i slutten av mnd tidligst. Dårlig av Telenor. Har man rett på kompensasjon når dem ikke kan levere til avtalt tid? Står ingen forbehold i mailen jeg fikk annet enn at jeg måtte bestille innen 24 timer. Jeg bestilte 5min etter at jeg fikk mailen. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Har man rett på kompensasjon når dem ikke kan levere til avtalt tid?. Antagelig ikke. Skriv det på kontoen for "lei opplevelse"... Lenke til kommentar
1-3 Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Har man rett på kompensasjon når dem ikke kan levere til avtalt tid?. Antagelig ikke. Skriv det på kontoen for "lei opplevelse"... Synd dem ikke er mer kundevennlige når dem gjør sånne feil. Ikke en beklagelse engang. Går helt fint å ikke få telefonen før slutten av mnd men man blir jo litt skuffet. "Nå har vi telefonen på lager til deg, skynd deg å bestille så får du den om et par dager" Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 Legg merke til at jeg skriver "antagelig". Endelig svar kan du KUN få fra Telenor, og den eneste måten å få det på er å spørre dem, ikke her inne. Lenke til kommentar
microdott Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Ytelse tester: Der anmelderne bare tester ting som produsentene ønsker. Sonys xperia 3 år tilbake klarte å kjøre video opptak og avspille musikk likt. Ingen av Samsungene har noensinne klart det. Slikt kommer ikke frem i tester. Noe som forteller at Sonys telefon har mer krefter til tyngre oppgaver. Om en telefon henter frem en nettside 2 eller 3 micro sekunder raskere... blir bare latterlig å dra frem som super telefon. 1 Lenke til kommentar
sprellaspreller Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Jeg var også skeptisk til at man ikke kan bytte batteri.. Men angrer ikke sett sekund på at jeg kjøpte S6 + edge.. Har vært iphone-elsker før... Det skjer ikke igjen.. Fin skjerm også.. Go got it. Helt klart.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg