RamGuy Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Så på denne hos Spaceworld for noen dager siden. Fin mobil, men jeg betaler ikke så mye for en mobil. Billigste Edge koster vel rundt 7500 kr. Er nok 8'000 kr, er hvertfall det som er billigst via prisguide/prisjakt. Og det sies at Telenor har skaffet eksklusive rettigheter for salg av S6 Edge i minst en måned så det vil trolig bety at det selges utelukkende med binding mot Telenor i starten, og da sikkert med noen litt ugunstige bindingløsninger på grunn av eksklusivitet og mangel på konkurranse og selger Telenor den uten abonnement direkte så legger de seg sikkert noe høyere på type 8'500 kr akkurat som de gjorde med Note Edge. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Denne får minus for å ikke kunne skifte batteri selv, mens F.eks IPhone får ikke det. http://www.tek.no/artikler/test-apple-iphone-6/163693/4 Fyfaen for noen møkka artikler Tek.no egentlig lager. Godt å se at det er flere som reagerer. Har sluttet å titte innom denne siden. Tror det er flere uker siden jeg åpnet en artikkel her. Er jo bare tøys alt sammen. Og i tillegg finnes det suppehuer der ute som betaler for dette?! Våkn opp a folkens. 1 Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Android-folka har kritisert Apple i årevis for ikke å gi muligheter til å skifte batteri selv, men plutselig er dette helt i gata for hva de trenger. For et latterlig utbrudd. Har du i det hele tatt lest kommentarene til folk her inne? Det er jo nettopp dette og at den mangler støtte for minnekort folk er misfornøyd med. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132 Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Jeg trodde først at denne telefonens største problem var lagging - men det var før jeg begynte å legge merke til ghostingen. Bildet har et voldsomt etterslep ved all bevegelse på skjermen. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 (endret) "Ghosting" eller "trailing" eller hva man nå enn kaller det virker å være et gjengående Samsung AMOLED problem. Dette har vært et irriterende problem med samtlige av Samsung sine telefoner med AMOLED siden Galaxy S2 etter det jeg kan minnes, og modeller som Galaxy S4 Active som ble levert med LCD har ikke denne problematikken, hvertfall ikke i nærheten av i like stor grad. Har også testet på Nokia Lumia 930 som også bruker OLED og det er ikke problemet like fremtredende. Hva er det Samsung gjør for å fremprovosere denne effekten? Jeg trodde OLED generelt skulle stille seg mye bedre sammenlignet med LCD når det kom til responstider og etterslep, og da naturlig også bedre med tanke på ghosting / trailing? Det er mest merkbart når du scroller sort tekst på hvit/grå bakgrunn. Da er det jo nærmest umulig å ikke legge merke til det og teksten blir komplett uleselig mens du beveger på innholdet / scroller om du ikke ønsker å fremprovosere hodepine/migrene. Endret 27. mars 2015 av RamGuy Lenke til kommentar
Mala Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 (endret) Jeg trodde først at denne telefonens største problem var lagging - men det var før jeg begynte å legge merke til ghostingen. Bildet har et voldsomt etterslep ved all bevegelse på skjermen. Gjelder dette også ved innetemperaturer? Dette er jo typisk om det er litt kjølig ute. Merker det litt på min iPhone 6 i hevertfall, ikke like behagelig å se på som under "brukstemperatur". Endret 27. mars 2015 av Mala Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Problemet er ikke relatert til temperatur, kjenner til problemstillingen ved kalde temperaturer men det er ikke det det er snakk om her. Jeg tester nå hvertfall i type 22-grader. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132 Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Jeg trodde først at denne telefonens største problem var lagging - men det var før jeg begynte å legge merke til ghostingen. Bildet har et voldsomt etterslep ved all bevegelse på skjermen. Gjelder dette også ved innetemperaturer? Dette er jo typisk om det er litt kjølig ute. Merker det litt på min iPhone 6 i hevertfall, ikke like behagelig å se på som under "brukstemperatur". Dette var ved innetemperatur, testet den i en butikk. Ble selv overrasket, hadde ikke forventet det av "verdens beste skjerm". Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Denne får minus for å ikke kunne skifte batteri selv, mens F.eks IPhone får ikke det. http://www.tek.no/artikler/test-apple-iphone-6/163693/4 Fyfaen for noen møkka artikler Tek.no egentlig lager. Det er nok sett relativt i forhold til tidligere modeller.Den får jo fortsatt 10/10 så det er vel mer en bemerkning enn en dom. En test skal sees på fra ett objektivt ståsted. Derfor blir igrunn alle disse "testene" til Amobil\Tv2 hjelper deg direkte komisk. Jeg synes at manglende minnekort og batteribytte er en verdig kritikk når forgjengerne har hatt denne funksjonen. En test burde ikke være objektiv når de kommer fra forskjellige steder og er tilpasset forskjellig brukergruppe. Er ganske tåpelig å gi iPhone kritikk på dette når de aldri har hatt funksjonen. Jeg er dog enig at tek.nos valg med å ikke gi den lavere score av den grunn. Da ville det kanskje blitt urettferdig. Så, hvis de bare leverer en telefon med samme mangel i 4-5 "generasjoner" så skal man ikke lenger trekke for denne mangelen. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 (endret) Vedrørernde dere som klager på pris, krona har falt betydelig mot dollarn så get used to it. en ting som kosta 5000 før kan lett komme opp i 8000 nå pga krona Endret 27. mars 2015 av Januar333 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 (endret) Dette har vært et irriterende problem med samtlige av Samsung sine telefoner med AMOLED siden Galaxy S2 etter det jeg kan minnes, og modeller som Galaxy S4 Active som ble levert med LCD har ikke denne problematikken Bra du sammenligner med telefoner fra dette århundret og trekker konklusjoner. Good going. Endret 28. mars 2015 av Complexity 1 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 (endret) Leste du hva jeg skrev? Skrev altså siden Galaxy S2, det inkluderer altså samtlige AMOLED telefoner siden Galaxy S2 (les; Galaxy S3, S4, S5, S5 Active, Alpha, A3, A5, A7, Note 2, Note 3, Note 4, Note Edge og til og med S6 og S6 Edge). Endret 28. mars 2015 av RamGuy Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Det største minuset er at den heter Samsung pluss prisen selvsagt. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Tydeligvis er det største problemet at den ikke kjører ios og kommer fra et visst amerikansk selskap. [ irony ] 3 Lenke til kommentar
Tekky Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 (endret) Legger merke til de negative med denne telefonen er akkurat samme argumenter som android fanboys bruker når de skal si hva iphone mangler. Dere glemte å sette dyr på negativt og touchwiz selv om det skal ha blitt bedre. Endret 28. mars 2015 av Tekky Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Legger merke til de negative med denne telefonen er akkurat samme argumenter som android fanboys bruker når de skal si hva iphone mangler. Dere glemte å sette dyr på negativt og touchwiz selv om det skal ha blitt bedre. Er ikke det bra at android fanboys er såpass oppegående at de kritiserer de samme tingene, istedenfor å si at det er greit så lenge det er på en Samsung telefon? Apple fanboys mangler tydeligvis denne egenskapen; 3,5" skjerm var lenge den perfekte størrelsen, 4,3" som Galaxy SII hadde var altfor stort. Helt til iPhone 5 kom med 4" skjerm - da var det perfekt. Større skjermer slik som Samsung og de andre Android mobilene hadde, var totalt unødvendig. Så kom iPhone 6 og 6 pluss, og voila; Apple har aldri solgt flere telefoner! Snakk om religiøs fanatisme! Da tar jeg heller til takke med android fanboys som klarer å tenke selv. PS! Vet jeg generalisere nå, men så svarte jeg også på et innlegg som gjorde akkurat det samme. 2 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 (endret) Nå er det sikkert veldig mange flere som hopper på iPhone vogna pga. Større skjerm også da. Men det er klart, det er riktig nok mange Apple idioter som har måtte svelge mange hårete kameler de siste årene ja. Endret 28. mars 2015 av Mala Lenke til kommentar
Tekky Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Det jeg har opplevd er at android brukere er like fanatiske over android produkter som ios brukere er, de er tilogmed spydige og bastante. Men de som roper høyest at ios brukere er sauer osv. har aldri eid et ios produkt selv. Så at android fanboys «tenker selv» er jeg overhode ikke enig i. Jeg har selv vært bruker av android, ios og windows og alle har hver sine fordeler og ulemper. Kan legge til at jeg gleder meg til windows 10 kommer for fullt. Tror det blir det nye store mobil OS. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Tar tror jeg du tar skammelig feil, men vi får se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg