FrihetensRegn Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Når man skal kjøpe en bruktbil, må man da tegne ansvarsforsikring dagen man kjøper bilen, eller før eller etter? Og vognkortet står jo i selgers navn, hvordan ordner man med det? Og beholder kjøper samme skilt? Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Her står det meste du trenger å vite om salg av bil og omregistrering. http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Omregistrering Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 26. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2015 Det er jo selgers ansvar. Hva skal den nye eieren gjøre? Stikke innom statens vegvesen og melde omregistrering? Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 26. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2015 Det er jo selgers ansvar. Hva skal den nye eieren gjøre? Stikke innom statens vegvesen og melde omregistrering? Og må jeg ordne forsikring samme dag som jeg henter bilen? Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Hva med å trykke på "Ny eiers ansvar" på den siden jeg linket til. 4 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 26. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2015 "Husk at du ikke kan bruke kjøretøyet før det er omregistrert og du har mottatt nytt vognkort." Hvor lang tid tar det? Kan jeg ikke kjøre bilen hjem før jeg har ordnet dette? Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Det tar ca. 2 min i skranken på nærmeste trafikkstasjon, så sant alle papirer er i orden. (Eventuell venting på at det blir din tur kommer i tillegg.) Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Du må registrere forsikring på deg før du kan gjennomføre eierskifte. Så er det bare å dra til trafikkstasjonen og få betalt omreg med en gang. Lenke til kommentar
War Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Forskikringen fikser jeg på telefon det sekundet jeg setter meg bak rattet på noe nytt. Man kan spare på å gjøre det selv på nett (typsik 500kr ) Men du må vite nøyaktig km-stand, det er ikke alltid man vet det før man eier den selv / har fått nøkler og ingen andre skal kjøre den. De kan også legge inn ca og du ringer og oppdaterer når du setter deg i bilden første gang den er din. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 "Husk at du ikke kan bruke kjøretøyet før det er omregistrert og du har mottatt nytt vognkort." Hvor lang tid tar det? Kan jeg ikke kjøre bilen hjem før jeg har ordnet dette? Ja, hvis ikke selger forlanger/foretrekker at du ordner reg/forsikring først, så kan du visst det. Generelle vilkår (bilansvar) "Forsikringen opphører ved eierskifte. Likevel gjelder forsikringen som var i kraft på overtagelsestidspunktet 14 dager til fordel for ny eier, men dette gjelder ikke hvor den nye eieren har tegnet forsikring." Dog, er vel muligens en del snubletråder med et slikt arrangement(?) Sist jeg handlet bil privat, betalte jeg og vi ordnet papirer, deretter skrudde jeg av skiltene og tok med, og leide prøveskilt dagen etter for få hentet den (og dra til Vegvesenet for registrering). Blir en kjøretur ekstra, men hverken han eller jeg var interessert i evt. uklarheter. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 26. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2015 Gikk inn på finansportalen.no og fikk opp at if var billigst på forsikring. Jeg ringte dem og de sa at jeg bare trengte ringe dem den dagen jeg kjøper bilen og så gjelder den fra den dagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå