Larzen_91 Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Jeg har kommet med en påstand, og du har ikke gjort en ting for å prøve å motbevise den. Din tur. Det er argumentering på lavt nivå. Min signatur er et godt eksempel på i hvert fall en greit oppegående fyr som slakter den tankemetoden. 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Jeg skjulte signaturer for noe sånt som ti år siden, og bryr meg ikke om hva du mener Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Jeg skjulte signaturer for noe sånt som ti år siden, og bryr meg ikke om hva du mener Greit nok det. Poenget mitt står fortsatt, i hvert fall i prinsippet. Jeg har ikke gått noe nærmere inn på hva din påstand består i og hvorfor det dras så langt ut i tråden. Men du vinkler det på en måte som tilsier at enhver kan komme med en ubegrunnet påstand som ikke kan motbevises, og derfor er påstanden sann. Det er samme argumentering man finner hos de verste religiøse. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Nei, jeg sier ikke at den er sann, jeg sier at den ikke er motbevist! Ingen vet om den er sann, vi har ingen tidsmaskiner. Det er derfor vi ikke kan bevise noe som helst innenfor historie. Hvis du virkelig vil leke relativist er det utrolig enkelt å lage en sammenhengende teori som går ut på at verden er 20 minutter gammel og at all historie er plantet av de som har laget den virtuelle verdenen vi lever i. Men hvem faen har tid? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Nei, jeg sier ikke at den er sann, jeg sier at den ikke er motbevist! Ingen vet om den er sann, vi har ingen tidsmaskiner. Det er derfor vi ikke kan bevise noe som helst innenfor historie. Hvis du virkelig vil leke relativist er det utrolig enkelt å lage en sammenhengende teori som går ut på at verden er 20 minutter gammel og at all historie er plantet av de som har laget den virtuelle verdenen vi lever i. Men hvem faen har tid? Ja, og den fiktive teorien du kommer med her er heller ikke motbevist. Betyr det i seg selv at vi skal anse den som verdifull i en debatt? 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 (endret) Du kan anse den som hva du vil. Det er kjernen i relativismen Endret 14. juni 2015 av Shruggie Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 14. juni 2015 Del Skrevet 14. juni 2015 Ja da er det ikke rart i at dine motdebattanter anser din opprinnelige påstand som hva de vil (svada) dersom du ikke har lyst til å støtte den opp med noe, og samtidig forventer at de skal motbevise den. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå