Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er det NAF har røyka under sommerdekktesten?

Anbefalte innlegg

Lurer på om de har prøvd å røyke gummien istedenfor å kjøre på den...enten i år eller i fjor. For i årets sommerdekktest blir Apollo Alnac 4G taperen, med 7,2 poeng. I testen fra 2014 blir de nest best, etter Continental, med 9,2 poeng! Jeg kjøpte dem etter den testen i fjor og har ikke hatt noen problemer, verken på tørt eller vått føre. Men det må ha skjedd noe veldig merkelig med testen fra i fjor til i år når resultatene er så fullstendig og totalt forskjellige. Det er noen endringer til på lista, men akkurat den ene der må jo noe ha gått veldig galt. For dekket skal i prinsippet være akkurat dte samme!

https://www.naf.no/forbrukertester/dekktester/sommerdekktest-2014/

https://www.naf.no/forbrukertester/dekktester/sommerdekktest-2015/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var rart, men ser at Apollo kjøpte opp Vredestein i 2013 og kanskje det er derfor dekket i 2014 er blitt bedre.

Men da burde jo dekket endret til et annen navn for å vise forbedret version.

Eller de rett og slett har røyket dekk :p

Jeg kjøpte Vredestein vinterdekk(Piggfritt) til min varebil og dæven den satt bra første året.

Andre året var ok ok.

Dette året, vel det funker.. men mest pga. min egen idiot som kjørte vinterdekket på sommeren 2 ganger på rad.

Ja si det, jeg var altfor slapp med å gjøre noe heh, men om jeg hadde skiftet til sommerdekk og gjort som jeg skulle så er jeg sikker på at vredestein dekket hadde funkert like bra som første året.

Jeg fikk dette billig ettersom jeg møtte selve sjefen(Vredestein) på dekkhotelet sånn tilfeldig.

Da kjøpte jeg 4 dekk, 4 alu felger.. alt i alt tror jeg betalte rundt 5-6 tusen.

Dvs. rund 3k gikk til dekket, 2k til felgene.

Grisebillig må jeg si.

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

Auch... Vinterdekk på sommeren? Vel, jeg tror ikke jeg hadde våget det, sånn som jeg kjører. ;) En annen sak er at jeg tror du har misforstått det litt. Dekket er ifølge NAF blitt veldig mye dårligere i 2015 enn i 2014 (selv om det er det samme dekket), det er ikke det at det er blitt bedre fra 2013 til 2014 jeg reagerer på.

Lenke til kommentar

Auch... Vinterdekk på sommeren? Vel, jeg tror ikke jeg hadde våget det, sånn som jeg kjører. ;) En annen sak er at jeg tror du har misforstått det litt. Dekket er ifølge NAF blitt veldig mye dårligere i 2015 enn i 2014 (selv om det er det samme dekket), det er ikke det at det er blitt bedre fra 2013 til 2014 jeg reagerer på.

Ja nå var jeg litt blind her, måtte dobbelsjekka og gni øynene hehe.

Ja du sier noe der, hm kanskje du burde skrive til dem og spørre hva skjer der?!?

Lenke til kommentar

Kanskje ikke så dumt, nei. Jeg tviler på at de svarer et ikke-medlem, men jeg gjorde et forsøk (dog uten å påstå at de hadde røyka gummien...). Jeg stjal den fra deg om at de kjøpte opp Vredestein, så det virker som om jeg følger med på markedet! :rofl:

Hei! Hva er det egentlig som har skjedd med dekktesten fra i år til i fjor? I fjor ble Apollo Alnac 4G (som vel har litt med Vredestein å gjøre, mener å huske at de kjøpte dem opp) nest best med 9,2 poeng. Jeg kjøpte da disse dekkene og har vært meget godt fornøyd med grepet. Slitestyrken er ikke som premiumdekk, men det er heller ikke å vente til prisen. Men i år har dere satt disse dekkene helt nederst, med bare 7,2 poeng. Så enten må testmetodene ha endret seg, eller så har dere fått veldig forskjellige dekk i fjor og i år, eller så har noe sviktet alvorlig i kvalitetskontrollen. Har dere noen anelse om hva det er snakk om her?

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...