Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva tenker du om det å ikke spørre om prevensjon?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en fast mann, som jeg har møtt de siste 8 månedene. Er en del ting som jeg synes er rart. Han vet at jeg har et ønske om barn, men at jeg ikke må ha. Jeg har barn fra et tidligere forhold. 

Helt fra starten av bekjentskapet vårt, har han ikke ønsket å snakke om barn, men at han håpet på at jeg ikke måtte ha flere barn. Jeg antok at han gjerne ikke kunne få barn. 

Da vi skulle ha sex første gangen så ble jeg sjokket for han trakk seg ikke ut, og sprutet i meg, uten å spørre om prevensjon. Jeg tenkte at han mest sannsynlighet tar denne sjansen fordi at han ikke kan få barn. Vi har hatt sex flere ganger i uken de siste 8 månedene, og han spruter i meg, men jeg blir ikke gravid. 

Jeg lurer egentlig på om hva han tenker, og hvorfor han tar denne sjansen om han kan få barn.

Vet at dere vil kritisere meg nå for at jeg er så uansvarlig å ikke spør han, men jeg har jo lyst på et barn før det er for sent, så det gjør ikke meg noe om jeg blir gravid. 

Tar dere slike sjanser uten å forhøre dere? Det kan også virke som om han tenner på at jeg lar han sprute i meg. Galskap ,... vet, men men sånn er det. 

Anonymous poster hash: 5cca6...cb4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han antar vel at du bruker en eller annen prevensjon, siden du ikke har bedt ham om å bruke kondom eller om å ikke sprute inne i deg.

Prevensjon er begge sitt ansvar. Hvis ikke du bruker noe, så tar du akkurat like stor sjanse som ham ved å ikke be ham bruke noe.

Endret av Llandari
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han tar sjansar og du tar sjansar. Kva om han går frå deg dersom du blir gravid? Går du på P-piller? Veit han i så fall om det?

Eg kan ikkje anna enn å anbefale deg å prate med han om dette. Me kan ikkje vite kva han tenker. Å la det stå til og håpe på det beste er ikkje så lurt.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Kanskje han skyter med løskrutt? Derfor er det bare å tømme så mye han vil uten å være redd for at du kommer til å bli gravid. Eller så vet han at han har dårlige svømmer og derfor tar en sjanse. Kanskje derfor du ikke har blitt gravid enda.

Men er veldig merkelig at dere har møttes i 8 måneder og hatt sex flere ganger, og ikke snakket om prevensjon. Spesielt hvis han ikke har lyst på barn. Kommer til å suge hvis du blir gravid og han får ikke lyst til å ha noe mer med deg og gjøre. Utenom barnbidragene selvfølgelig. 

Men synes dere bør snakke om det snart. Er som du sier utrolig uansvarlig av dere begge to. Spesielt hvis en av dere ikke har lyst på barn. 

Jeg spør jenter om prevensjon hvis de har lyst til at jeg skal kjøre uten kondom. Kjører som regel ikke uten kondom hvis jeg ikke vet om jente går på noe og at vi begge har vært å testet oss for kjønnssykdommer. På one night stand er det alltid kondom. 

Endret av toy_man
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...