Gå til innhold

Turnustillegg 25%, hva er dette?

solsiden

Anbefalte innlegg

Hei!

Jobber i en kundeservice bedrift og får 25% som turnustillegg fra 16-23 på hverdager og 13-18 i helger.

Lørdag får vi 100% turnustillegg fra 18-20 og søndag hele dagen fra 10-20.

Jeg pleier å jobbe tre-to hverdager i uken fast med tidligvakt og annenhver helg.

Helgen jobber jeg utifra hva det er behov for.

Er dette turnusarbeid? Fordi var egentlig litt usikker på om det var annerledes når jeg jobber 75% og ikke jobber 5 hverdager i uken vs de som jobber 100% og 5 hverdager fast.

Hva er egentlig "turnusarbeid?" 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Turnusarbeid er når du jobber forskjellige skift ja. Ett kveldsskift og ett dagskift f.eks.

Takk for svar ! :)

Jeg jobber fast fra 8-18(etter eget ønske) hver man-onsdag da, blir det fortsatt skift da? På lørdag og søndag jobber jeg random tidspunkt mellom 9-20, 7,5 timer.

Var mest på om jeg hadde rett på turnustillegget vi har ettersom jeg jobbet faste vakter på hverdagene, hatt endel feil på lønningene der før.  Men det blir vel det samme som UB tilleggene at man får det uansett? Turnus=UB tillegg? Når jeg jobber 8-18 så går jeg på en måte gjennom begge skiftene. 

Endret av solsiden
Lenke til kommentar

Greia var at de fleste på jobben jobber annenhver uke med dag og kveld, og jeg lurte derfor på om det var riktig at jeg fikk turnustillegg da ettersom jeg kun jobber 8-18 fast, dog har jeg tilfeldig tidspunkt i helgen. 

Eller er UB og turnus tillegg det samme? Får nemlig bare turnus tillegg og ikke UB tillegg. 

Endret av solsiden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...