Kontorpult (Øystein) Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Hei! Forrige eier har kuttet et snitt i hengerfestet etter at det ble påkjørt og bøyd det ut igjen. Nå vurderer jeg å sveise det fast, slik at det kan brukes. Men er dette lovlig? Man kan se snittet helt oppe ved enden. Det må sveises. Men regler på dette? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 I mine øyne så er ikke dette noe å diskutere. Bytt hengerfeste. Skulle det vise seg å være lovlig å sveise dette blir jeg sjokkskada. Hadde uansett ikke anbefalt det. Man kan jo også lure på om et nytt hengerfestfeste vil passe. Fordi du har fått en påkjøring bakfra. Åssen bil er det? 2 Lenke til kommentar
War Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 En sveis blir jo sterkere en resten av metallet, men man får ikke tatt røntgen av sveisen og når man aldri vet hvordan det gikk blir det risikosport. Med tanke på hva som faktisk kan skje, hadde jeg lett bladd opp for nytt. Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 26. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2015 Dette er en liten Citroen ZX med 1T hengervekt. Men hvis dere mener så, så demonterer jeg hele greia. Den ble trykt inn av en ryggende bil på en parkeringsplass. Lenke til kommentar
joka Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 hvis hengerfester blir trykket inn ved at noen rygger på deg, så må jo bilen din være opprustet. 1 Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 26. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2015 Kjenner ikke til hendelsesforløpet, da dette skjedde i forrige eiers eie. Han fortalte at den var blitt påkjørt og trykt inn, mest sannsynlig på en parkeringsplass. Ingen merker i skjermen, bortsett fra en rundt flekk etter kula. Dog er det ikke rust i området, bare overflate. Det er festet i en tverrpinne som er festet på begge sider av bilen bak. Dog må hele denne fjernes for å få vekk hengerfeste. Har hatt den på bukk og sett grundig etter. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Jeg ville investert i ett nytt hengerfeste fra ett huggeri. Det er ikke så stas at hengeren faller av i fart. Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Trenger du tillhengerfestet egentlig? Om ikke fjern det og la vær å sette på et nytt. Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 27. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2015 Regner med å bare kutte det vekk, bruker det ikke, og ikke akkurat noe dekorgjenstand. Statens Vegvesen virket ikke akkurat positiv over å sveise det heller. Takk! Da demonteres det 1 Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Lurt, reduserer du litt vekt også, og det er jo ikke å forakte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå