Gå til innhold

Et steg.....

Gjest medlem-359424

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har absolutt sansen for slike minimalistiske bilder. Det er et interessant eksperiment som viser hvor lite man kan vise av et motiv men fortsatt fortelle en historie eller formidle en stemning.

Derfor liker jeg dette bildet veldig godt. Du viser akkurat nok til å sette tankene i sving, og resten får være opp til betrakteren. Plasseringen av foten er helt topp.

Men jeg opplever en disharmoni mellom tittelen og det jeg ser på bildet. For meg oppleves dette som en fot som står plant i bakken. Det er ingen tegn til bevegelse, selv om det blir antydet av bevegelsesuskarphet.

Grunnen er at den beste måten å vise bevegelse er å prøve å fange øyeblikket når deler eller hele foten er i luften. Det skjer nemlig kun når man går eller løper.

Det kan avgjøre forskjellen på om en fot eller et menneske oppleves som stillestående eller midt i et steg.

Det ble mange ord om en liten detalj, men jeg ville likevel ta det opp fordi det er nettop slike små detaljer som kan utgjør en stor forskjell.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-359424

Jeg har absolutt sansen for slike minimalistiske bilder. Det er et interessant eksperiment som viser hvor lite man kan vise av et motiv men fortsatt fortelle en historie eller formidle en stemning.

Derfor liker jeg dette bildet veldig godt. Du viser akkurat nok til å sette tankene i sving, og resten får være opp til betrakteren. Plasseringen av foten er helt topp.

Men jeg opplever en disharmoni mellom tittelen og det jeg ser på bildet. For meg oppleves dette som en fot som står plant i bakken. Det er ingen tegn til bevegelse, selv om det blir antydet av bevegelsesuskarphet.

Grunnen er at den beste måten å vise bevegelse er å prøve å fange øyeblikket når deler eller hele foten er i luften. Det skjer nemlig kun når man går eller løper.

Det kan avgjøre forskjellen på om en fot eller et menneske oppleves som stillestående eller midt i et steg.

Det ble mange ord om en liten detalj, men jeg ville likevel ta det opp fordi det er nettop slike små detaljer som kan utgjør en stor forskjell.

Takker for kommentarer Helene og Mikael:-)

@Mikael, så prøver jeg og sette tittel på bildene mine, noen ganger med mer treffende tittel enn andre ganger.

Her har jeg brukt ventetiden på Gardermoen til fotolek. synes det er gøy og prøve seg frem i fotoverden, og er glad i og eksperimentere. Bruker en liten Fuji på full auto jpeg til dette, og leker meg i Snapseed.

Prøvde og se for meg at dette var et steg og den andre foten var foran/bak den som var satt ned. Kunne kanskje titulert det med "sette foten ned". Veldig nyttig og god tilbakemelding, og et par ting til og huske på når kamera er fremme....

Lenke til kommentar
Gjest medlem-359424

Skulle ønske jeg kunne skrive at jeg liker bildet, men det gjør jeg ikke. Jeg åpnet likevel kommentarene an nysgjerrighet. Det er jeg glad for. Her lærte jeg mye, av alle sammen!

Jeg kommer ikke til å glemme ditt bildet:)

Takker for kommentar:-) Et bilde trenger ikke være slik at en liker det. Det kan være laget for og skape nysgjerrighet, trigge fantasien og i noen tilfeller provosere. Alt dette for og sette noe i gang hos betrakteren. Andres betraktninger er heller ikke og forakte. Så da er vel noe oppnådd her:-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...