Gå til innhold

Klasseskille


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JoachimR... du skjønner fremdeles ikke du, korttidshukommelse?

 

Du er ikke verdt mer en NOEN andre, bank det inn i papp(a)en...

 

De som er narkomane har gjerne havnet borti de gale miljøene, fordi de har havnet på skråplanet. Ikke alle mennesker er like JoachimR (det vet jo du alt om, bare på feil måte). Ja, de burde ikke ha begynt med stoff, sant. Betyr det at de er DUMME? Jeg skal vedde skjort, buksa, lua og pokkermeg alle eindelene mine på at en stor majoritet av de narkomane er smartere en deg (dette kommer fra hjertet).

 

Du har sansen for skopusser lars fordi han passer godt inni ditt perfekte "samfunn", det du, faren din og alle deres steinrike venner sitter på en trone og utnytter resten av menneskene ("underklassen") til sitt velvære og behag. Joda, han er nok flink til å pusse din fars sko...

Lenke til kommentar

tillegg: kan det være en grunn til at de blir tvunget ut på gata for å tigge og stjele? Hvordan forebygge det mon tro? (Narkotikaproblemet blir vi visst ikke kvitt uansett). Hva med å HJELPE de narkomane opp av søla? Ved hjelp av god oppfølging, trygdeordninger (med god kontroll). metadonbehandlig og lignende, og JA det hele skal finansieres av VÅRE skattepenger, om du liker det eller ei. Vi er ansvarlige i et samfunn som gjør forskjell på folk til å hjelpe de svakeste, ikke overlate de til seg selv. (de dummeste er en HELT annen sak, ja jeg snakker om deg)

Lenke til kommentar

JA; tigging er galt og upassende...

 

Narkomane har det goså med å stjele og rane for å få råd til stoffene sine. Dessverre er de nok ikke i mindretall.

 

Jeg har dessverre aldri sett skopusserlars. Men jeg tror han gjør en god jobb, og han ser ut til å ville ut, og som om han virkelig prøver.

 

Dette har ingenting med mitt samfunn-syn å gjøre, men jeg liker at noen forsøker å gjøre noe med sin situasjon. Da har jeg mye mindre imot å hjelpe dem.

 

Og jo; NARKOMANE er DUMME. Hvis de er så smarte som du mener, hvorfor begynte de da?

Lenke til kommentar
Tror det er flere rikinger enn narkomane som stjeler. Ikke som i å rappe vesken til en gammel dame, eller bryte seg inn i et hus, men tank på alle de skattepengene rikingene i norge klarer å lure unna

Godt poeng... det er mange hvitsnippkriminelle i Norge..

 

Hvaslags behandling skal de få da JoachimR, sammenlignet med de narkomane..

Lenke til kommentar
JA; tigging er galt og upassende...

 

Narkomane har det goså med å stjele og rane for å få råd til stoffene sine. Dessverre er de nok ikke i mindretall.

 

Jeg har dessverre aldri sett skopusserlars. Men jeg tror han gjør en god jobb, og han ser ut til å ville ut, og som om han virkelig prøver.

 

Dette har ingenting med mitt samfunn-syn å gjøre, men jeg liker at noen forsøker å gjøre noe med sin situasjon. Da har jeg mye mindre imot å hjelpe dem.

 

Og jo; NARKOMANE er DUMME. Hvis de er så smarte som du mener, hvorfor begynte de da?

1. Det er bedre at de tigger en at de stjeler bandanaet ditt, ikke sant?

 

2. Ja, mange narkomane stjeler, men de ER i mindretall. Det er dessverre svært vanelig at de anrkomane tyr til prositusjon/tigging.

 

3. Ja, jeg beundrer også denne Skopusser lars sin pågangsvilje, MEN betyr det at han ikek har sin rett på hjelp, han har det nok IKEK godt JoachimR...

 

4. Jo, det har VELDIG mye med ditt sammfunnsyn å gjøre. Det at du ser deg selv som mere verdt en enkelte andre menensker sier ALT.

 

5. NARKOMANE er DUMME? Har jeg ikke allerede redet ut for det? KANSKJE det ikke er så lett å vokse opp i et miljø uten venner, inspirerende miljø, penger, ressurser, folk som bryr seg. KANSKJE det finnes faktorer som får folk til å havne på skråplanet? JEESUS!

 

6. Er noen her dumme Jokkemann, så er det nok deg... *koz*

Lenke til kommentar

Ifølge http://www.stavanger.politiet.no/nyhet/krim/nark010815.htm , og andre treff jeg fant på sol.no er det slik at majoriteten av narkotikamisbrukere er mindreårige.

Vi har erfart at ungdommer helt ned i 12-13 års alderen ruser seg på narkotika, og da i særdeleshet hasjisj.

Når man er 12-13 år, er man da i stand til å velge selv?

Burde man straffes resten av livet for ett valg man tok på en fest når man var 13 år?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Koprrupsjon er ikke bra...

 

Skattesnylting er heller ikke bra, og forekommer svært sjeldent. Selvom jeg da VET at noen av dere mener det er snusk å ta ut utbytte av aksjeselskap i stedetfor lønn. Dette er imidlertid IKKE kriminelt.

Det burde vært ulovlig. Man skulle heller senket skatten på vanlig lønninntekter og økt skatten på på aksjegevinster. Dermed ville man skattet av all inntekt, det er langt mer rettferdig.

 

Uff, en i klassen min fikk tilgodesett drøye 20 000,- i stipend fra Lånekassen bare fordi faren hans driver eget firma og dermed står oppført med 0,- i inntekt på likninga. Dette tok selvfølgelig ikke hensyn til at han har tatt ut en formue i ikke skattbare inntekter. Gode 20 000,- som burde vært brukt på folk som trenger det går rett i lomma til en unge som har det over middels godt. Sløs av skattepenger, hadde man bare hatt et forunutig skattesystem ville slikt vært unngått.

Lenke til kommentar

De du kaller "hvitsnippforbrytere" skal da jommen få sone litt om det er nødvendig. Jeg støtter fult Odfjell-toppenes sonig i USA. Det er en grei måte å gjøre det på, at de får sone på relativt åpne anstalter mens de vasker og lager småting.

 

Ja, jeg synes man skal gripe tak i potensille narkomane på et tidlig tidspunkt. Da kan man sende dem til steder hvor man driver propaganda og sørger for at de ikke rører rusmiddler.

 

Jeg synes godt vi kan hjelpe sånne som skopusser-lars. Jeg vil imidlertid IKKE hjelpe småkrimminele narkomane.

 

Jeg kan da også fortelle at min mor står med under tyve tusen i inntekt. Nå er det faktisk fakta at hun ikke jobber, og det gjør at jeg har litt bedre muligheter for stipend og lån.

 

Som jeg tidligere har sagt, synes jeg man er strafferettslig tilregnelig når man går i fjerde eller femteklasse. Da bør læreren ha tatt opp godt og vondtm, og barna bør ha fått opplæring i norsk folkeskikk.

 

Den norske folkeskikken er et sitat fra min naturfagslærer, som har god grie epå hvordan vi skal håndtere innvandrere og narkomane! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...