PlatinumFlyer Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Finnes det et virkelig klasseskille i Norge i dag? Har dette noe å si? Vil man klare å "viske bort" det lille som er igjen av et skille? Eller bare er det sånn? Er klasseskiller noe som alltid vil være her? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Det lille klasseskille? Vi kan jo se forskjellen på deg og meg. Det er klasseskille, jeg er en del av middelklassen, du er en del av overklassen. Jeg er en del av småborgerskapet, du er en del av borgerskapet. Vi kan jo se forskjellen på der du bor og oslo øst. Pappaen din har makt over masse arbeidere, pappaen min har indirekte makt over endel arbeidere. jeg er arbeider. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Det er ikke snakk om det LILLE klasseskillet. Vi kan ikke gi oss før alle har det godt. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Alle burde ha rett til et minstemål av levestandard. Det betyr ikke at alle må tjene likt, eller ha det "like godt". Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Har aldri sagt at alle må ha det LIKE godt. Mener bare at de som må sove på gata burde få et tilbud om hjelp. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Har aldri sagt at alle må ha det LIKE godt. Mener bare at de som må sove på gata burde få et tilbud om hjelp. Det er vel ingen som er uenig i det. Problemet er jo at de fleste hjemløse er narkotikamisbrukere, og så lenge man ikke kan avruse dem med tvang, er det lite man kan gjøre. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Har aldri sagt noe om tvang heller, men det er viktig at det er et tilbud til de. Dessuten burde det bli strengere straffer for all smugling av narkotika. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Har aldri sagt noe om tvang heller, men det er viktig at det er et tilbud til de. Jeg begynner å lure på om ikke tvang hadde vært det beste for enkelte. Dessuten burde det bli strengere straffer for all smugling av narkotika. Helt enig! Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Du har et poeng der når jeg tenker på det. For å bli kvitt dette problemet er nok tvang den endelige løsningen. Dessverre. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Tvang? De fleste narkiser vil komme seg ut av ******. Men når de endelig kommer seg inn på ett rehab.program, så blir de kastet ut om de sprekker. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Tvang? De fleste narkiser vil komme seg ut av ******. Men når de endelig kommer seg inn på ett rehab.program, så blir de kastet ut om de sprekker. Poenget er at de ikke bør gis anledning til å sprekke. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Der har vi også et problem. Om de sprekker må de få hjelp til å komme seg tilbake igjen. Vi kan ikke gi opp for lett. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Men tilbake til min overskrift. Har vi i det hele tatt veldig stort klasseskille i Norge? Denne fantastiske plantasjen vår drives ikke av oss, vi eier den bare. Jeg håper jo selvsagt å kunne få en stilling i næringslivet når jeg er ferdig utdannet, hvilket ikek vil være unatrulig. Pappa har nok litt makt over arbeidere. Misbruker han den? Nei! Det som er galt i det norske samfunnet er at ingen vil ha såkalte skittjobber. Noen må tross alt ha dem! Jeg foreslår at de som er arbeidsledige i Norge, tvinges til å vaske hus f.eks. Dermed får Aetat mindre utgifter, og de som trenger det får arbeidskraft. Narkomane skal ikke ha det godt! Det sier seg da selv! Det blir jo nærmest som en slags belønning for at de har blitt narkomane! Skolen min hadde ANT-dag her i høst.. Da kom det en tidligere narko"dealer, narko-bruker og topedo... Opplegget var slik laget at vi skulle synes synd på dakkars Ronny eller Johnny eller hva han het... Sånt klarer jeg ikke. Han ventet åp å få sone 7 år. Dakkasrs han som må sone i fengelse... Nei, sånne mennesker synes jeg ikke synd på. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Nei, det gjør vel ikke du med kokainplantasjen din. Ingen har sagt de skal ha det like godt som oss. Men de har ****** TUTE MEG RETT TIL ET VARMT MÅLTID OG EN SENG OG SOVE I!!!!! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Tvang? De fleste narkiser vil komme seg ut av ******. Men når de endelig kommer seg inn på ett rehab.program, så blir de kastet ut om de sprekker. Poenget er at de ikke bør gis anledning til å sprekke. Da må de få metadonbehandling eller noe lignende. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Mange vil vekk fra gata. Og istedenfor å male grenser på fortauet eller gi di sprøyterom må de få hjelp. I form av en plass de kan være uten å måtte fryse eller sulte. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Ja vel ja! Nå skal jeg da fortelle at det i hovedsak er bommull vi dryker på den plantasjen jeg har snakket om. Men det er nå så: Narkomane har gjort noe ulovlig, og skal de da ha hjelp til å kunne fortsette med det? DU må ikek gi mat til en sånn en, da fortsetter han eller hun bare. De må ikke ha det godt. De skal strecve for å overleve.. Til slutt bør de finne ut at de må stoppe med narkotika, og da kan man hjelpe dem. Men da skal de værsågod få betale deler av behandlingen selv, i ettertid. Det er deres feil at de begynte, og samfunnet skal ikke da betale alt for at de skal komme seg ut igjen. De får jammen ta litt ansvar selv. Nå sjekket jeg lønnen til vaktmesteren. Han får 10 500 kr i måneden for å jobbe mellom 8 og 12 mandag til fredag. DÅrlig lønn er det vel ikke! Hvorfor søkte ingen "hvote nordmenn"? De synes sannsynligvis at en vaktmester jobb ligger under deres verdighet. Mens denne afrikaneren gjerne jobber, vil ikkenordmenn ha jobben. hvorfor? Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 De må ikke være nær døden for å slutte eller bli belønnet for å fortsette. Vi må vise de at det er bedre om de slutter med nark. og istedenfor tar i mot behandling. Og så klart skal de ikke betale selv. Viss de skal betale må det i så fall være med å komme seg ut i næringslivet som produktive borgere. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Men tilbake til min overskrift. Har vi i det hele tatt veldig stort klasseskille i Norge? Ja, og det øker. Denne fantastiske plantasjen vår drives ikke av oss, vi eier den bare. Jeg håper jo selvsagt å kunne få en stilling i næringslivet når jeg er ferdig utdannet, hvilket ikek vil være unatrulig. Som jeg tenkte meg, dere har bare papirene for den, og håver inn penger på andres arbeid. Selvfølgelig vil du få en stilling innen arbeidslivet, pappaen din vil lure deg inn, uansett hvor udugelig du er. Og du sier jo selv at det ikke er unaturlig at du får en stilling i næringslivet, det er ikke unaturlig fordi du har en plass som venter på deg, du er en del av miljøet osv. Pappa har nok litt makt over arbeidere. Misbruker han den? Nei! Det som er galt i det norske samfunnet er at ingen vil ha såkalte skittjobber. Noen må tross alt ha dem! Jeg foreslår at de som er arbeidsledige i Norge, tvinges til å vaske hus f.eks. Dermed får Aetat mindre utgifter, og de som trenger det får arbeidskraft. Hva vet jeg om pappaen din misbruker makten sin, saken er at han har makt. Du foreslår at arbeidsledige vasker hus, slik at familien din får billig husvask. Jeg foreslår at pappaen din ikke gir deg lommepenger før du vasker huset. Mens jeg først er i gang foreslår jeg at faren din prøver å jobbe ett par dager på plantasjen deres og gjerne forsøker seg som industriarbeider en ukes tid. Narkomane skal ikke ha det godt! Det sier seg da selv! Det blir jo nærmest som en slags belønning for at de har blitt narkomane! Tror du det er ett valg man tar? At man blir narkis? Det er ikke det skjønner du! Skolen min hadde ANT-dag her i høst.. Da kom det en tidligere narko"dealer, narko-bruker og topedo... Opplegget var slik laget at vi skulle synes synd på dakkars Ronny eller Johnny eller hva han het... Sånt klarer jeg ikke. Han ventet åp å få sone 7 år. Dakkasrs han som må sone i fengelse... Nei, sånne mennesker synes jeg ikke synd på. Meningen var vel at dere skulle lære av ham, at drugs, BAD! Kan ikke du ta deg en tur på plata og snakke med noen narkiser og spør de hvorfor de begynnte med narkotika og hvorfor deikke slutter og hvorda de føler det norske samfunnet ser på de, hvordan de føler seg behandlet av vektere og politi? Kanskje du lærer noe om mennesker som ikke har det som deg. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Nå sjekket jeg lønnen til vaktmesteren. Han får 10 500 kr i måneden for å jobbe mellom 8 og 12 mandag til fredag. DÅrlig lønn er det vel ikke! Hvorfor søkte ingen "hvote nordmenn"? De synes sannsynligvis at en vaktmester jobb ligger under deres verdighet. Mens denne afrikaneren gjerne jobber, vil ikkenordmenn ha jobben. hvorfor? Jeg ville aldri jobbet som vaktmester for en rik kaksefamilie på holmenkollen! Har dere virkelig så stort hus at dere har behov for fast ansatt vaktmester? Hva skal dere med så stort hus forresten? Føler du ikke at det er noe som er gale når en familie leier ett menneske til å gjøre shit jobbene de ikke gidder gjøre selv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå