Oceanxic Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 - jevnlig i sosiale medier? Jeg bruker egentlig veldig få Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Jeg bruker ikke forkortelser. Noen ganger lager jeg tulleforkortelser (ffuckds!!!!!!), da jeg ikke liker å bli møtt med forkortelser en må slå opp i Urban Dictionary for å forstå. I stedet slenger jeg tilbake en selvlaget forkortelse som ikke er en forkortelse for noe som helst. Det er en desperat strategi. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Forkortelser? Mest for moroskyld, som svenske o.dyl. o.dyl. Ellers har den profesjonelle jeg vært befengt med TBF'er. (Tre bokstav forkortelser) også kjent som akronymer. Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Gjort det til ein uvane å bruke det utenfor sosiale medier noe som høres helt på tryne ut.LOL, DD, SUP, GP (brukte det for noen år siden), INS (noen år siden, men ødelagte samtaler helt), FFS (skjeldent), LOL (for spillet, og den andre for den "vanlige" betydningen). Trur dette e de eg bruker mestSå har du GOT for Game of Thrones noe eg som "fanboy" bruker ofte i sammenhenger med andre venner som liker serien. Er vel det. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Dette kommer an på medium, båndbredde, tema eller målgruppe. Ved chat og sms bruker man gjerne frkrtlsr for, henholdsvis, å spare tid eller plass ved skrivingen, og diskuterer man (f.eks) bygging eller oppgradering av PCer, er det ingen som forbinder "DDR" med en viss Honecker... Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 På sosiale medier bruker konsekvent aldri forkortelser. Jeg er veldig opptatt av at det jeg prøver å si skal være forståelig for leseren uansett hvilke forutsetninger han/hun har. Det hender seg at jeg bruker forkortelser når jeg spiller. Da enten for å uttrykke sinne, eller fordi jeg må stoppe tanken før han går på neste pack når jeg har lite mana. ^^ Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 mhp., etc., osv., 'sup, omg, lol, ty, brb, np Lenke til kommentar
heiawfstyle Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 wfs for wfstyle er den mest wanlige jeg bruker. Kom på time hvis du vil diskutere om forkortelsen! Lenke til kommentar
heiawfstyle Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 Hilsen wagner figueiredo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå