Filius_two Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Hei alle som liker skjermkort !!! Jeg tok Flexi-data som eksempel. Har problemer med å skjønne dette: Gainward AGP GeForce2 MX-200 64MB DDR: Spesifikasjoner: nVIDIA GeForce2 MX-200 GPU 64 MB DDR-Ram 350MHz Palette-DAC 256-bit 3D and 2D graphic accelerator AGP 4X Integrated second-generation transform and lighting engines FSAA via drivere 20M triangles/sec setup 700M texel fill rate DVD MPEG-2 hardware-akselerasjon Støttede API: OpenGL ICD for Windows 9X/ME og Windows NT DirectX 5.0 6.0 og 7.0 Kortet har RCA-F tv-utgang. Pris:800 OG Hercules AGP 3D Prophet 4500 64MB RAM Spesifikasjoner: Kyro II Brikke 64 MB SDR Ram 128-bit Memory Interface AGP BUS RAMDAC/pixel cycle 300Mhz Full Scene Anti-Aliasing (FSAA) også i høye oppløsninger Environmental Bump Mapping (EBM) 8-Layer Multi Texturing Internal True Color 16 og 32 Bit Hardware DVD støtte TV utgang Merknader Støttede API: OpenGL ICD for Windows 9X/ME og Windows NT DirectX 5.0 6.0 7.0 og 8.0 Pris:930 Prisforskjellen er godt over KR 100 Hva! Er GeForce 2mx dårligere enn Herkules :?: Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Ja, men ingen av dem er bra. MX200 ville ikke jeg gitt 800,- for, selv med ddr (som gir samme båndbredde som et standard MX400 til 700,-) KyroII er vel greit, om CPU er rask nok til å takle T&L i spill på egenhånd (Over 1 GHz i hvert fall) Lenke til kommentar
Terabyte Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Hei grafikkortelsker (hilse pent på deg :smile: ). Hør her: Hercules er et firma som FABRIKKERER skjermkort, de utvikler IKKE prosessorene på skjermkortene. Det er S3 som har laget Kyro I/II, men disse produseres ikke mer. Det er NVIDIA som produserer GeForce baserte produkter (sjekk ut http://www.nvidia.com for mer info). I dagens applikasjoner er nok Kyro II noe bedre enn GeForce2MX 200. Men herlighet!: INGEN av disse kortene har gode overlevelsesmuligheter de neste to årene! Vil du ikke kjøpe et kort som kan overleve? Spesifikasjonene på kortene er svake. GeForce2MX 200 har en teoretisk minnebåndbredde på omlag 1,5GB/sek. Dagens standard er på rundt 4-6GB/sek. De ypperste produktene får etterhvert 10+GB/sek båndbredde. Hva for slags maskin har du? Dersom du har et system under 600MHz, ville jeg ALDRI vurdere GeForce2MX (eller andre GeForce produkter). Man må nemlig over en viss hastighet for at CPU skal klare å holde følge med GPU. I slike situasjoner er nok Kyro II best. Har du et system på over 600MHz, kan du jo benytte MX200. Selv har jeg et Pentium4 1,6GHz system med et MX400 kort. Problemet er at skjermkortet opererer for langsomt! Selvsagt kommer det veldig an på hva du skal bruke datasystemet ditt til. Spiller du mye gamle spill, er Kyro II supert. Er du mer interessert i nyere dataspill, bør du faktisk vurdere et system på 1+GHz - om du ikke har det allerede da. Skal du drive semi-profesjonelt med 3D (som meg selv, hihi), bør du skaffe deg et tungvekts-skjermkort, som f.eks. GeForce4 Ti4600 (NAMM!). Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Slike tråder passer best under skjermkort,skjermer, flyttes Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Jeg lover, ikke kj0p GeForce2 MX200. Det er den vaerste dritten du faar kj0pt!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå