SirreStrikk Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Har oppdaget en seig masse i det jeg skulle fylle etter med mer olje. Vedlagt bilde, kan noe si meg hva dette er og hva som kan gjøres? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 (endret) For meg ser det ut som du har slurva med oljeskift og/eller hatt fryktelig mye småkjøring/kaldkjøring. Det KAN også være en indikasjon på defekt toppakning - altså kjølevæske i olja. Gørra du ser er i alle fall et resultat av fukt/vann i olja.Edit: Dieseldyr får man i drivstoffsystemet, altså i tank, filtre osv. Endret 25. mars 2015 av Leo_ 2 Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 25. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2015 Bilen ble tatt over i november, og forrige eier sa at oljeskift ble tatt i april 2014. Er snakk om en 1974 boble. Det blir en del kortkjøring ja. Er det bare å skifte olje og rengjøre filteret? Bilen har et olje filter som skal rengjøres, ikke skiftes. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Bilen ble tatt over i november, og forrige eier sa at oljeskift ble tatt i april 2014. Er snakk om en 1974 boble. Det blir en del kortkjøring ja. Er det bare å skifte olje og rengjøre filteret? Bilen har et olje filter som skal rengjøres, ikke skiftes. Jeg ville fjernet alt av gørr jeg kom til og byttet olje ja. Antageligvis er det ikke stort annet som trengs å gjøres, selv om det ikke hadde vært feil å gjort en innvendig rens av motoren. Det går stort sett ut på å fylle på no tilsetning i motorolja, la motoren gå ei stund, kanskje ruse den litt, og så bytte motorolja. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Siden det er ei boble fra 74 er det jo garantert ikke frostvæske. Å få kjørt bilen varm og ta en lengre tur etter oljeskift kan være lurt.. Og gjerne et nytt skift etter langturen igjen hvis det fortsatt ser dårlig ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå