Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Seig masse i oljen, dieseldyr?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg ser det ut som du har slurva med oljeskift og/eller hatt fryktelig mye småkjøring/kaldkjøring. Det KAN også være en indikasjon på defekt toppakning - altså kjølevæske i olja. Gørra du ser er i alle fall et resultat av fukt/vann i olja.

Edit: Dieseldyr får man i drivstoffsystemet, altså i tank, filtre osv.

Endret av Leo_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bilen ble tatt over i november, og forrige eier sa at oljeskift ble tatt i april 2014. Er snakk om en 1974 boble. Det blir en del kortkjøring ja. Er det bare å skifte olje og rengjøre filteret? Bilen har et olje filter som skal rengjøres, ikke skiftes.

Lenke til kommentar

Bilen ble tatt over i november, og forrige eier sa at oljeskift ble tatt i april 2014. Er snakk om en 1974 boble. Det blir en del kortkjøring ja. Er det bare å skifte olje og rengjøre filteret? Bilen har et olje filter som skal rengjøres, ikke skiftes.

Jeg ville fjernet alt av gørr jeg kom til og byttet olje ja. Antageligvis er det ikke stort annet som trengs å gjøres, selv om det ikke hadde vært feil å gjort en innvendig rens av motoren. Det går stort sett ut på å fylle på no tilsetning i motorolja, la motoren gå ei stund, kanskje ruse den litt, og så bytte motorolja.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...