HEE Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 hei alle sammen. har montert mitt p4 system på nytt igjen og denne gangen er det litt snodig . noen ganer kommer denne opp bios checsum error ?? og så ber den meg om og sette in en disket med bios tror jeg ?. Dette skjer ikke heletiden men bare noen ganger ? og maskina booter fint og virker bra i windows (når den booter da). er en uke side ca jeg flashed biosen og i windows via abit sin flashe sak den fungerte bra så jeg tror dette ikke kan ha skylden. specs abit ic7-g geil 256*2 raptor hd takk for svar Lenke til kommentar
HEE Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Ingen flere svar ?? har prøvd og cleare cmos uten hell. får denne beskjeden Award boot block v 1.0 bios checksum error ! jeg skjønner såpass at det har noe med biosen og gjøre men hva?? lenge siden jeg flashed biosen og brukte da denne windows programvaren tilk abit. please noen forslag ? :gretten: Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Står BIOS batteriet skikkeligt i? Eller er det ødelagt? Koster 19 kroner for et nytt på Claser'n. Lenke til kommentar
Jehro Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Prøv å flashe BIOS en gang til. Lenke til kommentar
HEE Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 takker for svar. har flashed biosen tilbake til versjon 16 hadde 19. og har ogso sjekket batteri og greier. Lenke til kommentar
HEE Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Hei igjen litt mere info.. nå skriver jeg dette med p4 min!!! nå postet den !!. Jeg skjønner virkelig ikke dette først for jeg denne bios checsum error. Så lar jeg masina stå (slått av) litt så plutselig kan den poste. skal skrive mail til abit om syndromet... håkon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå