Skatteflyktning Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Hvorfor skal norske skattebetalere spandere millioner på guttetur til Antarktis for politikere? Kanskje det kun er politiske tradisjoner som videreføres? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 (endret) Send en mail til politikerne og kongehuset og spør, tror ikke de leser trådene dine her inne.. Endret 25. mars 2015 av Kakeshoma 5 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Det er vel kanskje skattebetalerne han føler han burde spørre. Og dem er det vel etterhvert noen av her på forumet, ettersom gjennomsnittalderen stiger. Geir Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 25. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2015 Tja det er vel mer naturlig spørre de som betaler kalaset hva de får ut av det, enn de som er med på turen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 (endret) Hvordan kommer du frem til mange millioner i utgifter? Endret 25. mars 2015 av aklla Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 25. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2015 Ser du flyet i bakgrunnen som det står "Norwegian Air Force" på? Bare i JetA1 er det snakk millioner. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Jeg ser det, jeg ser også at det er ett Herkules, som er laget for varetransport. Hva som er inni ser jeg desverre ikke, om det er fylt opp med proviant og deler som forsknings-stasjonen trenger ville utgiftene til flyet uansett vært der... Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 25. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2015 (endret)   Jeg ser det, jeg ser også at det er ett Herkules, som er laget for varetransport. Hva som er inni ser jeg desverre ikke, om det er fylt opp med proviant og deler som forsknings-stasjonen trenger ville utgiftene til flyet uansett vært der... Flyet hadde neppe flydd fra Norge til Sydpolen, og tilbake, for å levere proviant når det er fly i SørAfrika som utmerket kan gjøre den jobben. Eller lastebåt som jo er noe rimeligere Endret 25. mars 2015 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Ut fra det jeg ser er polarinstituttet regelmessig på antarktis fra Norge, sammen med en hel del andre land som flyr direkte... Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 25. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2015 Joda, til og med politikerne fra Norge er regelmessig på guttetur til antarktis. Det andre bildet i førstepost er Jensemann på plass. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 (endret) Usikker på om dine 2 håndplukkede bilder er repsresentabelt for hvor ofte og hvorfor samtlige turer fra polarinstituttet til antarktis arrangeres... Endret 25. mars 2015 av aklla Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 25. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2015 De er ikke ment som representative for samtlige turer av polarinstituttet til Antarktisk, men som en illustrasjon for spørsmålet "Hvorfor skal norske skattebetalere spandere millioner på guttetur til Antarktis for politikere? " Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 [...]spørsmålet "Hvorfor skal norske skattebetalere spandere millioner på guttetur til Antarktis for politikere? " Fordi den Norske stat ikke legger opp statsbudsjettet etter prinsippet "hvor mye skatt må vi kreve inn for å finansiere disse viktige statlige oppgavene", men heller "vi kan klare å kreve inn så mye skatt, hva skal vi bruke pengene på?" 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå