Gå til innhold

Angrerett (hos PSDATA)


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri benyttet angreretten før så jeg vet ikke om dette er vanlig,

 

Jeg trodde jeg bare kunne putte tingen tilbake i orginalembalasjen, også sende det tilbake med returnr. Da betaler jeg frakten begge veier.

 

Men er det riktig at webshoppen skal trekke fra 20% av tingens verdi når jeg har brukt den 1 uke?

 

For de trakk 20 % av dens verdi og kalte det for Return fee. Er det riktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har aldri benyttet angreretten før så jeg vet ikke om dette er vanlig,

 

Jeg trodde jeg bare kunne putte tingen tilbake i orginalembalasjen, også sende det tilbake med returnr. Da betaler jeg frakten begge veier.

 

Men er det riktig at webshoppen skal trekke fra 20% av tingens verdi når jeg har brukt den 1 uke?

 

For de trakk 20 % av dens verdi og kalte det for Return fee. Er det riktig?

Jeg synes det høres tvilsomt ut at de kan gjøre dette dersom det er en norsk butikk det er snakk om. Har vært borti lignende ting "restocking fee" i vanlige butikker i USA, men der er det ingen lovfestet rett at man skal kunne returnene tilbake produktene dersom man øsnker det, det er kun en ekstra service fra butikkene. Har også kun sett dette på de produktene som er mest utsatt for "misbruk av ordningen", ikke på absolutt alle butikkens produkter.

Lenke til kommentar

Akkurat, dette er vel ikke vanlig praksis?

 

Det som er overraskende for meg er at dette er PS-DATA. Liker ikke å henge dem ut sånn, fordi de stort sett er gode. Betalte 626 kr for den (ink mva).

 

AntVarenrVarenavnStk. prisLinjesum

13CRWE154G72 OfficeConnect Wireless PC-C404.00404.00

Return fee: 20.00%

 

Totalsum 404.00

 

Alle priser er oppgitt eks. mva.

 

Totalsum ink. mva. 500.96

 

Feilbeskrivelse:

 

Angrefrist.

Sendes til:

 

Serviceboks 730

4808 Arendal

 

Lenke til kommentar

Har også brukt angrefristen på en lcd skjerm på PS. Det tok ei uke og alle pengene (også frakt jeg hadde betalt) kom i posten som bankremisse. Det er jo akkurat det angrefristen går ut på: returnere uønskede produkter uten kostnad.

 

I mitt tilfelle var servicen meget god. Kanske du reklamerte på den utenom angrefrist?

Lenke til kommentar

Det har de ikke lov til. Det er 2 måter å bruke angrefristen på, det er angrefrist mellom Butikk og grossist(proff) og angrefrist mellom Butikk og kunde.

Viktig å skille mellom disse 2.

 

DVS, butikken kan ikke kreve gebyr av deg, utenom at du må betale returkostnadene selv. Men grossist kan kreve gebyr av butikken, i de fleste tillfelder 20%.

 

Bare ta kontakt med Forbrukerrådet om du er i tvil.

 

Men de kan ta et gebyr dersom du ikke henter pakken på postkontoret.

Lenke til kommentar

Dersom du holdt deg inne fristen så står det faktisk følgende i paragraf 15(fra link over):

"Selgeren plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til rådighet"

 

Mao, du skal få tilbake hele beløpet.

Lenke til kommentar

Ok, vel jeg trenger vel ikke å slenge noen paragraf på bordet enda. Kan jo være en liten trykkfeil fra PS sin side. Ville bare vite at dette ikke er vanlig praksis.

 

Jeg fikk produtket forrige fredag, pakken ble sendt på onsdag. Så det er faktsik under 1 uke. Angrefrist er vel 2...

Lenke til kommentar

Ok, jeg ringte...

Og etter ca 90 sekunder så tok en opp telefonen.

 

Han sa at det var en trykkleif og det ikke vil bli noe problem.

 

Men frakt kan jeg vel betalte selv, de skal vel ikke tape så mye fordi jeg velger å benytte meg av angreretten.

 

- Case Closed -

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...