unwill Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg har aldri benyttet angreretten før så jeg vet ikke om dette er vanlig, Jeg trodde jeg bare kunne putte tingen tilbake i orginalembalasjen, også sende det tilbake med returnr. Da betaler jeg frakten begge veier. Men er det riktig at webshoppen skal trekke fra 20% av tingens verdi når jeg har brukt den 1 uke? For de trakk 20 % av dens verdi og kalte det for Return fee. Er det riktig? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg har aldri benyttet angreretten før så jeg vet ikke om dette er vanlig, Jeg trodde jeg bare kunne putte tingen tilbake i orginalembalasjen, også sende det tilbake med returnr. Da betaler jeg frakten begge veier. Men er det riktig at webshoppen skal trekke fra 20% av tingens verdi når jeg har brukt den 1 uke? For de trakk 20 % av dens verdi og kalte det for Return fee. Er det riktig? Jeg synes det høres tvilsomt ut at de kan gjøre dette dersom det er en norsk butikk det er snakk om. Har vært borti lignende ting "restocking fee" i vanlige butikker i USA, men der er det ingen lovfestet rett at man skal kunne returnene tilbake produktene dersom man øsnker det, det er kun en ekstra service fra butikkene. Har også kun sett dette på de produktene som er mest utsatt for "misbruk av ordningen", ikke på absolutt alle butikkens produkter. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Akkurat, dette er vel ikke vanlig praksis? Det som er overraskende for meg er at dette er PS-DATA. Liker ikke å henge dem ut sånn, fordi de stort sett er gode. Betalte 626 kr for den (ink mva). AntVarenrVarenavnStk. prisLinjesum 13CRWE154G72 OfficeConnect Wireless PC-C404.00404.00 Return fee: 20.00% Totalsum 404.00 Alle priser er oppgitt eks. mva. Totalsum ink. mva. 500.96 Feilbeskrivelse: Angrefrist. Sendes til: Serviceboks 730 4808 Arendal Lenke til kommentar
Giganorm Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Bare et lite tips. Les: http://www.lovdata.no/all/tl-20001221-105-004.html Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg benyttet angreretten hos PSData på en rambrikke i september. Fikk igjen rubbel og bit PLUSS fraktkostnader *grin* Helt topp synes jeg, men ikke helt bra denne saken din... Lenke til kommentar
thelea Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Har også brukt angrefristen på en lcd skjerm på PS. Det tok ei uke og alle pengene (også frakt jeg hadde betalt) kom i posten som bankremisse. Det er jo akkurat det angrefristen går ut på: returnere uønskede produkter uten kostnad. I mitt tilfelle var servicen meget god. Kanske du reklamerte på den utenom angrefrist? Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Det har de ikke lov til. Det er 2 måter å bruke angrefristen på, det er angrefrist mellom Butikk og grossist(proff) og angrefrist mellom Butikk og kunde. Viktig å skille mellom disse 2. DVS, butikken kan ikke kreve gebyr av deg, utenom at du må betale returkostnadene selv. Men grossist kan kreve gebyr av butikken, i de fleste tillfelder 20%. Bare ta kontakt med Forbrukerrådet om du er i tvil. Men de kan ta et gebyr dersom du ikke henter pakken på postkontoret. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Dersom du holdt deg inne fristen så står det faktisk følgende i paragraf 15(fra link over): "Selgeren plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til rådighet" Mao, du skal få tilbake hele beløpet. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Ok, vel jeg trenger vel ikke å slenge noen paragraf på bordet enda. Kan jo være en liten trykkfeil fra PS sin side. Ville bare vite at dette ikke er vanlig praksis. Jeg fikk produtket forrige fredag, pakken ble sendt på onsdag. Så det er faktsik under 1 uke. Angrefrist er vel 2... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Det enkleste er jo bare å ringe dem. Tror egentlig dette bare er en glipp fra deres side. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Tror du skal ringe dem ja, har selv benyttet angrefisten flere ganger har fått alt refundert selv frakten på expresspakker. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Ok, jeg ringte... Og etter ca 90 sekunder så tok en opp telefonen. Han sa at det var en trykkleif og det ikke vil bli noe problem. Men frakt kan jeg vel betalte selv, de skal vel ikke tape så mye fordi jeg velger å benytte meg av angreretten. - Case Closed - Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 angretten gjelder ikke i butikk med fast utsalgssted men ved kjøp i nettbutikk gjelder angrerett Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Hahaha......han hadde vel sikkert lest innlegget ditt og fant ut at det ikke gikk å lure en godtroende kunde...... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Psdata er ikke kjent for å lure folk, og ja returfrakt skal du selv betale Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg regna også med at de ikke lurer folk, det var bare for å sette det litt på spissen. Det er jo tross alt en meget seriøs butikk det er snakk om. Lenke til kommentar
WD1200BB Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 hvis du har fått 20% returnfee på en vare du har brukt angreretten din på er dette rett og slett bare en feil som er gjort. Send meg en pm så kanskje jeg kan hjelpe deg litt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå