Smedsrud Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Microsoft varmer opp til tidenes lansering med Windows 10.SNIKTITT: Windows 10 Technical Preview 2 Lenke til kommentar
eloekset Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Hvilket buildnr er dette? 1 Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Lastet ned TP, men har ikke installert den ennå. Bør jeg heller skaffe TP2, eller kan TP1 oppgraderes til TP2 etter installasjon? Lenke til kommentar
Smedsrud Skrevet 25. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2015 Hvilket buildnr er dette? 10041 Lastet ned TP, men har ikke installert den ennå. Bør jeg heller skaffe TP2, eller kan TP1 oppgraderes til TP2 etter installasjon? Du skal fra og med i dag kunne laste ned TP2-ISO herfra. Anbefales, da installasjon av TP2 fra TP1 gjennom Windows Update tar sin tid. 2 Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Hvordan er støtten for eldre programvare og spill? Er det slik at det som fungerer i Win 7 (med eller uten kompabilitetsmodus) også vil fungere i Win 10? 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Er ikke så opptatt av ymse apps, de er nesten alle dårligere enn vanlig versjoner av programmene uansett. Hvordan er det med ting som storage spaces, 260 path limit osv, noe av dette som har blitt bedre? AtW 1 Lenke til kommentar
CafSneak Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Er det en ting jeg ikke kan fordra så er det at de absolutt skal spre innstillingene utover flere forskjellige steder og med forskjellig grensesnitt. Mulig det blir lettere for folk som ikke har peiling, men det blir veldig unødvendig tungvint for folk som bruker mer enn de "lette" innstillingene. Jeg tror ikke jeg våger meg på Windows 10 med det første. Lenke til kommentar
Truls Bekk Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Hvorfor bytter de ikke bare til Webkit (eller Blink)? Mesteparten av Internett bruker den. Dessuten har den åpen kildekode. Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Hvorfor bytter de ikke bare til Webkit (eller Blink)? Mesteparten av Internett bruker den. Dessuten har den åpen kildekode. Gikk ikke Chrome bort fra Webkit nå for en stundsiden? Eller har jeg funnet opp noe selv? Lenke til kommentar
Johari Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Hvorfor bytter de ikke bare til Webkit (eller Blink)? Mesteparten av Internett bruker den. Dessuten har den åpen kildekode. Gikk ikke Chrome bort fra Webkit nå for en stundsiden? Eller har jeg funnet opp noe selv? Chrome gikk over til Blink fra webkit i v28 Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Kan man oppgradere uten å reinstallere w8? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Bruk en ekstra SSD disk du installerer windows 10 på, eller bruk vmware player eller virtualbox for å installere windows 10. Lenke til kommentar
Smedsrud Skrevet 25. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2015 Kan man oppgradere uten å reinstallere w8? Hei, jeg skriver litt om dette i denne saken: http://www.tek.no/artikler/na-kan-du-laste-ned-windows-10/167137 Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Windows 8 og 10 har så sørgelig trist utseende. Da Microsoft drev å pimpa grensesnittet beholdt jeg Windows Classic.. men dette er alt for langt i den andre retningen.. for minimalistisk. Lenke til kommentar
Snøspade Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Windows 8 og 10 har så sørgelig trist utseende. Da Microsoft drev å pimpa grensesnittet beholdt jeg Windows Classic.. men dette er alt for langt i den andre retningen.. for minimalistisk. Det verste er at de klarer ikke bestemme seg for om de skal ha Windows XP-ikoner eller "Modern", så de tar like gjerne en god miks av begge stilene. Ser jo helt på tryne ut. F.eks MS Paint og Notepad på artikkelbildet (startmenyen) De var inne på noe med å gå litt flatere og minimalistisk, men synes veldig mange av disse flisene fulle av grelle farger er---ja, grell. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 kraftig bildebehandler Kraftig er å ta veldig hardt i. Man kunne kanskje kalt den kraftig på 90-tallet da referansepunktet var Windows 3.11 sin Paint (som forsåvidt så vidt har blitt litt pyntet på de siste 20 årene). Poenget mitt er at Paint er så til de grader utdatert at det ikke er et relevant referansepunkt lengre. Ser man på andre billige/gratis enkle bildebehandlere så ser faktisk nye "Photos" ut til å fortsatt være relativt simpel og svak, men selvsagt ikke så svak som Paint. Jeg vet ikke/tror ikke Microsoft har noen seriøst kraftig bildebehandler, men et par delvis kraftige nisjeprodukter er Microsofts Photo Synth og Image Composite Editor. Har jeg oversett noen nå? Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Eg er meget fornøyd med Windows 10 sålangt. Har brukt det siden i forige uke. Og har hatt siste build siden fredag mener eg. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Sikkert et bra OS men syns Windows 7 ser milevis bedre ut desihnmessi 1 Lenke til kommentar
serpaul Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Å vise bilder i dagens Bilder i Win 8 er greit nok på en liten skjerm og hvis jeg skal sveipe. Til all annen visning bruker jeg Windows fotovisning, som jeg kan åpne så mange ganger jeg vil samtidig (og dermed ha flere bilder åpne på skjermen samtidig) i så mange ulike vindusstørrelser jeg selv vil. I tillegg har de fikset fullskjermvisning slik at den er tilbake slik den var i Windows XP. Det er bra. Enkelt og funksjonelt. Og jeg kan bruke Alt+Tab. Jeg er ikke helt sikker på om jeg ønsker redigeringsfunksjoner inne i programmet jeg viser bilder i...? Paint bruker jeg til å beskjære skjermdumper. Paint starter kjappere enn Photoshop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå