Gå til innhold

PC-skjerm 27" til tekstbehandling?


HayaoM

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter en skjerm som egner seg godt til tekstbehandling, ettersom det inngår i jobben min. Jeg hverken spiller eller bruker PC-en til multimedia, så jeg stiller ikke så enormt høye krav til ytelse. Kan legge til at skjermkortet i min relativt gamle PC er et ATI Radeon HD3650. Når det gjelder pris, så har jeg et budsjett på rundt 2500 kr. Håper noen kan tipse meg om en bra skjerm i denne prisklassen. :)

Endret av HayaoM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest bruker-293283

Jeg bruker denne skjermen på jobb og den er utmerket til excel, word etc.
Riktignok 24" men 16:10 er fantastisk til kontorarbeid. 

Endret av bruker-293283
Lenke til kommentar

Tusen takk for tipsene, tsken2k og blinc.

 

Eizo-skjermen virker meget interessant, selv om det er en 24". Jeg har faktisk ikke tenkt på formatet, ettersom 16:9 er blitt mer eller mindre standard på PC-skjermer, men det må jeg ta med i vurderingen. Har ingen erfaring med Eizo som merke, men er åpen for nye merker. Har i dag en Samsung 20" 1680 x 1050, så 24" vil uansett være merkbart større.   

 

Philips-skjermen er garantert en bra skjerm, men den er litt dyr med tanke på budsjettet mitt, og så er jeg usikker på om jeg trenger 2560 x 1440-oppløsning. Mener du det er verdt å betale litt ekstra for 2560 x 1440? 

Lenke til kommentar

Ok, så om jeg vil ha en 27", bør jeg helst gå for en skjerm med QHD-oppløsning. Hehe, da ser det ut som at budsjettet sprekker med noen kroner, men det var vel litt som forventet. Har fryktelig lyst på en Dell Ultrasharp-skjerm, men så var det prisen igjen... Skulle ønske det dukket opp et tilbud som var for bra til å takke nei til, så jeg skal ha litt is i magen.

 

blinc, Philips-skjermen du anbefalte, var på tilbud (10 % avslag), men så forsvant den fra tilbudssiden. Litt irriterende, for nå vurdere jeg den sterkt. 

 

Takk igjen for all informasjon og gode råd. :)

Endret av HayaoM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...