Gå til innhold

Her er Logitechs trådløse «mestermus»

Anbefalte innlegg

Er ikke DPIen altfor lav?

Har hatt trådløse mus på 8200 DPI som er i meste laget for meg, byttet de ut pga batteritiden til Logitechs G602. Denne har maks DPI på 2500, som for mine 2 skjermer med 1440p oppløsning er akuratt for lite til at det føles riktig, hadde vært bedre med 3000 eller 3500, og kunne stilt ned hvis det var ønskbart.

Kommer man da over på 3x 4K, så vil man med 1600 DPI i hvertfall gå rom for bordplass når man skal fra en side til en annen, eller måtte løfte musen hele tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes de kan komme med en G9X refresh jeg, beste musa jeg har brukt.

Ser ikke helt hva G9X mangler. Hadde den fortsatt vært i salg hadde den vært et fint alternativ.

Bortimot en perfekt mus. De kunne dog hatt knappen til scrollehjulet på oversiden istedenfor på undersiden, og en litt tightere fit på skallet, men det blir bare pirk forsåvidt. Frister å kjøpe en reserve G9X på Ebay, men de få som er uåpnet der er det jo blodpris på.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Denne skal bestilles så fort den er tilgjengelig. Utseende bryr jeg meg ikke om; men ergonomien, 40 dager batteri, trådløs og sist men ikke minst: Kan mappes til Mac-gestyres!

MX har for meg vært den ultimale kontormusen (jeg skjønner hva du tenker)

Lenke til kommentar

Eg har brukt og prøvd ein del trådlause mus, men aldri likt vekta på dei. Sit her framleis med MX518.

Den er fortsatt perfekt. Hadde selv en G400 som er nesten samme, men måtte bytte pga en knapp holdt på å daue.

Tok da Zowie FK som er temmelig bra greier.

Lenke til kommentar

Er ikke 1000 dpi allerede latterlig høyt? Det største problemet er jo at man blir vant med hva man har, men jeg forstår ikke hvordan dere klarer å venne dere til f.eks 2600+dpi.

Det kommer ann på oppløsningen av skjermen.

Har man lav oppløsning så er 1000 mer enn godt nok, men på 1920x1080 som er stanrdard på normal skjerm i dag, så er det litt i grenseland, 2560x1440 så er det irriterende lite. Har man bærbar PC, så er disse normalt lavere oppløst (gjennomsnittlig), der er det vel 1366x768 som fortsatt er det meste bukte syntes jeg å lese her om dagen. Da er 1000 mer enn nok.

Har selv en 1000 DPI mus på min bærbare som er 1600x900, og på monitoren koblet på denne som er 2560x1080, så er dette akuratt, når jeg kobler den bærebare i min 3440x1440 skjerm hjemme så er det altfor lav oppløsning på den for min del. Må da skru på i Windows, noe som ikke gjøre den helt god, men lettere å flytte på.

Denne forklarer nok bedre enn hva jeg får til: https://www.youtube.com/watch?v=cAEb9a-dltk

Lenke til kommentar

virker som en utrolig god mus, men utenom bluetooth og scrollehjulene på venstresiden, sliter jeg med å se hva som gjør denne så mye mer avansert enn MX Perfomance.

Dette er vel som å regne for å være erstatteren til MX Performance. Og du har vel nevnt to av de viktigste forskjellene, så jeg antar resten av de tingene som er mer avansert kan du holde utenom enda raskere. En av dem er en knapp for å bytte mellom tre tilknyttede enheter. En annen er at autoswitch-rullehjulet fra MX Revolution ser ut til å være tilbake.  

Den største nyheten er vel at det har 40 dagers batteritid. Mens ikke performance mus ligger på over året per 2x AA batterier?

MX Performance kom med oppladbare batterier. Disse hadde forventet batteritid på 30 dager. Så fra 30 til 40 dager...? 

Hvis det stemmer at man kan få 2 år på MX Performance ved å sette inn et ikke-oppladbart batteri, så kan nok det oppladbare batteriet på MX Master oppleves som en nedtur. Og jeg tror gjerne at det stemmer, for ikke-oppladbare batterier har hatt mye lengre levetid på mine eldre enheter.

Batteriløsninga til MX Master er uansett å foretrekke over MX Revolution, siden den ikke kunne brukes mens den ble ladet, og man heller ikke på den kunne bytte batteri. Men jeg ville nok heller hatt 30 dager og utskiftbare batteri enn 40 dager og ikke utskiftbart batteri. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Det kommer ann på oppløsningen av skjermen.

Har man lav oppløsning så er 1000 mer enn godt nok, men på 1920x1080 som er stanrdard på normal skjerm i dag, så er det litt i grenseland, 2560x1440 så er det irriterende lite. Har man bærbar PC, så er disse normalt lavere oppløst (gjennomsnittlig), der er det vel 1366x768 som fortsatt er det meste bukte syntes jeg å lese her om dagen. Da er 1000 mer enn nok.

Har selv en 1000 DPI mus på min bærbare som er 1600x900, og på monitoren koblet på denne som er 2560x1080, så er dette akuratt, når jeg kobler den bærebare i min 3440x1440 skjerm hjemme så er det altfor lav oppløsning på den for min del. Må da skru på i Windows, noe som ikke gjøre den helt god, men lettere å flytte på.

Denne forklarer nok bedre enn hva jeg får til: https://www.youtube.com/watch?v=cAEb9a-dltk

Måtte se videon, og jeg ser ikke hvordan den korrolerer DPI og skjermstørelse. Spesielt siden akselerasjon faktisk er en setting, og man kan bruke f.eks større musematter.

Hvis det stemmer at man kan få 2 år på MX Performance ved å sette inn et ikke-oppladbart batteri, så kan nok det oppladbare batteriet på MX Master oppleves som en nedtur. Og jeg tror gjerne at det stemmer, for ikke-oppladbare batterier har hatt mye lengre levetid på mine eldre enheter.

Hvor får du 2 år fra?

Lenke til kommentar

Hvor får du 2 år fra?

Beklager, det skulle jo være året. Tror den 2x'en har blandet seg inn. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har fått en sånn i hus nå, og lurer på en ting jeg ikke finner noe informasjon om: Når jeg åpner pakken, ligger det en liten rund metall-skive tapet fast til plasten.

Jeg trodde først det var et batteri, men ved nærmere øyesyn ligner det mer på en vekt. Men jeg kan ikke se noe i manualen om å øke / senke vekten på denne musen. Metall-biten viser seg å være magnetisk også.

Så hva er dette? Er det rett og slett en slags tyveri-alarm el.l.?

Edit: Google visste svaret på dette også: Just an FYI the magnet that is included with the MX Master is only included to keep the front package flap closed. When you pull the clear plastic out of the box and start taking things out you find a nice round shiny magnet taped in the packaging.

Ang. selve musen, så funker den glimrende rett på sofaen uten noe underlag, som var mitt mål. Selv om den er utformet for høyrehånds-bruk, er det også mulig å bruke den med venstre hånd, selv om det da er verre å bruke tommelflaten til noe. Tommelflaten har jeg forøvrig ikke fått til å virke ennå, men har knapt fått musen i hus.

Og siden jeg kobler opp musen med Bluetooth, skulle jeg ønske de hadde laget til en luke til å oppbevare dongelen i slik de har gjort med mange av småmusene sine. Nå må jeg finne på noe annet lurt, ellers tviler jeg på jeg finner igjen den om et år :)

Endret av Dal
Lenke til kommentar

Og siden jeg kobler opp musen med Bluetooth, skulle jeg ønske de hadde laget til en luke til å oppbevare dongelen i slik de har gjort med mange av småmusene sine. Nå må jeg finne på noe annet lurt, ellers tviler jeg på jeg finner igjen den om et år :)

Forgjengeren Performance MX har plass til dongel under batteriluka, men denne har ikke utskiftbare batteri, så da så de vel ikke behov for det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...