Samara Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Jeg vet igrunn ikke om jeg er for eller imot loven. Flytevester er viktig, men jeg vet ikke om et påbud - som i tillegg bare gjelder for småbåter - er rette veien å gå. Det jeg også stusser på, er at det ikke tas hensyn til andre faktorer, som fart og vær. Jeg ser f.eks ikke problemet med å sitte foran på dekk i dorgefart inn fjorden når det er vindstille. Dessuten er det er poeng at en vesentlig andel av drukningsulykker skjer i sammenheng med alkohol (uten at jeg har noen kilder på dette for hånden akkurat nå), og at flere av dem også skjer i badesituasjoner ved land. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Dette påbudet er overformynderi på høyt plan. Voksne mennesker får selv vurdere hvorvidt de vil bruke flytevest eller ikke når de sitter i sin egen båt. Det blir nesten som om det skulle kommet et påbud om å bruke hjelm når man står i stigen hjemme, bare sånn i tilfelle man skulle falle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå