nilsth Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 For en måned eller to siden skjedde det noe rart med maskinen min. Maskinen fant plutselig ikke de to harddiskene mine (C:,D:). Jeg satte de inn i en annen maskin jeg har stående, og da fungerte de helt fint. Satte derfor diskene tilbake i maskinen, men byttet denne gangen IDE kanaler, slik at CD-brenner og DVD-rom kom på IDE1 og de to diskene på IDE2 (prøvde forresten mange kombinasjoner). Da fungerte de helt fint. Nå er det imidlertidig begynt å skje ting igjen. Når jeg booter sliter maskinen med å finne de to diskene på IDE2 (DVD-ROMen osv på IDE1 finner den raskt). Noen ganger finner den de ikke i det hele tatt, andre ganger finner den de etter å ha stått og "søkt" en stund. I disse tilfellene bruker WinXP sinnsykt lang tid på å laste. En gang i mellom (slik som nå), går alt glatt og jeg kommer raskt inn i windows. Ytelsen på maskinen er allikevel svært dårlig (har en XP1800+ cpu), og når jeg f.eks skal spille av en mp3 fil, hakker og hopper den. Opplever også endel spraking i høytalerne (altså fra lydkortet). Har forresten kjørt tester på harddiskene og de finner ingen feil... Lenke til kommentar
nilsth Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Har også lagt merke til at skurringen i høytalerne er synkront med at det oransje hd-lyset blinker på kabinettet.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå