norway12 Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 først må jeg si tusen hjerteleg takk om noen kan hjelpe meg med dette fysikk oppgåve, har tenkt i 2 timer og for ikke til dette oppgåve. betyr utrolig mye om dere kan hjelpe meg med dette oppgåva her alså, setter pris på det. tusen takk!! strålingslovene (oppgåve i fysikk 1) en voksen person har ei kroppsoverflate på 1,2 m^2 og en temperatur i huda på 35 Celsius (grader). rekn ut den utstrålte effekten dersom vi kan rekne med at kroppen strålar som en svart gjenstand. på fasiten i boka står det 0,61 kW TIL SLUTT TUSEN HJERTELEG TAKK OM NOEN SNILLE KAN HJELPE MEG, DET BETYR UTROLIGE MYE AT DOKKE KAN BRUKE TIDA PÅ DETTE, TUUUSEN TAKK:)!! HÅPER NOEN KAN DET?? TAKK Lenke til kommentar
kbk Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 (endret) Du må huske å gjøre om på formelen for utstrålingstetthet. M= P/A Dvs P = M*A Vi vet at M for svarte legemer = σ T4 T = 273K + 35 = 308K P = σ * (308K)4 * 1,2m2 = 612,304 W = 0,61kW Endret 28. mars 2015 av kbk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå