v-bergum Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 Hei, jeg har letet litt rundt på internett, og jeg fant ut at det er mulig å sette to forskjellig skjermkort sammen, men ikke i vanlig SLI. Alikevel så skal det være mulig å sette ett skjermkort til å jobbe med physx i spill, mens det andre primære kortet jobber som vanlig. Hvilket kort er det som er best i en grei prisklasse som jobber bra? Her er pc'n jeg har nå: 1x Titan Black sc signature edition Asus VII ranger 2x Corsair Dominator 2133 mhz 8GB H80i Hydro series Corsair RM1000w Den kjører alt på ultra, men hadde vært morro å ha enda et kort som får alt til å kjøre bedre. Er det noen haker ved dette? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 hører en del som bruker 750ti som dedikert Physx, men hvor stor faktisk forskjell dette utgjør har jeg ingen tall på. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 Høres ikke ut som noen god idé. Du vil kanskje merke bittelitt forskjell i spill som bruker physx, men ingenting annet. Skaff deg heller en titan til for SLI. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 En moderne CPU med mange kjerner takler lett den ganske gamle Physx koden. Og belaster heller ikke et moderne skjermkort i stor grad. Så ytelseforskjellen er nok ganske marginal, og selv et GTX 750/Ti vil være forholdsvis overkill, og er nok mest brukt for lavt strømforbruk og ingen strømkontakter. Ytelsemessig holder det lenge med selv steinalder skjermkort til en hundrings på bruktmarked. Ville som nevnt skaffet nytt skjermkort for SLI for å forbedre ytelsen. 2 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 (endret) Denne artikkelen oppsummerer egentlig greit det jeg mener om SLI. http://www.makeuseof.com/tag/sli-improve-gaming-performance-si/ Alt for få selskaper som gidder å investere i at du skal få noe ut av dette til at det er verdt det. Kjøp heller et single-kort som er bra på ytelse heller enn å kjøpe enda et kort. Mange som er happy med midstream-kort, så det burde ikke være noe problem å få solgt det. Endret 25. mars 2015 av vidor Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Faktisk er det vel NEGATIVT å sette et dårlig skjermkort dedikert til physx, kontra å la hovedkortet gjøre det. Har iallfall ingen effekt. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 (endret) Denne artikkelen oppsummerer egentlig greit det jeg mener om SLI. http://www.makeuseof.com/tag/sli-improve-gaming-performance-si/ Alt for få selskaper som gidder å investere i at du skal få noe ut av dette til at det er verdt det. Kjøp heller et single-kort som er bra på ytelse heller enn å kjøpe enda et kort. Mange som er happy med midstream-kort, så det burde ikke være noe problem å få solgt det. En artikkel/blog du tilfeldig har googlet? Virker sånn, da den er gammel, ganske usakelig og jevnt over en elendig "test", gitt at de/h*n i det hele tatt har testet noe av det selv. Bare så det er sagt. Du finner langt mer sakelige og skikkelige tester om/mot SLI. Det der var bare trist. Dog pluss for at han innrømte at han hadde en vesentlig negativ agenda mot det før han testet. Jaja, helt greit å synes det er bedre å kjøpe et nytt singel skjermkort, selv om jeg ikke akkirat ville kalt det middelklasse kort. Det eneste som er bedre på markedet som er verdt å kjøpe er Titan X. Delvis bedre i alle fall. Det blir fort en veldig dyr oppgradering for en 35-40 % ytelseøkning. Så da må man nok misslike noe ekstra microstutter/SLI sterkt for at det skal være verdt å gjøre. Endret 27. mars 2015 av Andrull 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 SLI skalerer mye bedre nå en for 2-3 år siden. Swift ville ikke vært spillbart uten osv. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Denne artikkelen oppsummerer egentlig greit det jeg mener om SLI. http://www.makeuseof.com/tag/sli-improve-gaming-performance-si/ Alt for få selskaper som gidder å investere i at du skal få noe ut av dette til at det er verdt det. Kjøp heller et single-kort som er bra på ytelse heller enn å kjøpe enda et kort. Mange som er happy med midstream-kort, så det burde ikke være noe problem å få solgt det. En artikkel/blog du tilfeldig har googlet? Virker sånn, da den er gammel, ganske usakelig og jevnt over en elendig "test", gitt at de/h*n i det hele tatt har testet noe av det selv. Bare så det er sagt. Du finner langt mer sakelige og skikkelige tester om/mot SLI. Det der var bare trist. Dog pluss for at han innrømte at han hadde en vesentlig negativ agenda mot det før han testet. Jaja, helt greit å synes det er bedre å kjøpe et nytt singel skjermkort, selv om jeg ikke akkirat ville kalt det middelklasse kort. Det eneste som er bedre på markedet som er verdt å kjøpe er Titan X. Delvis bedre i alle fall. Det blir fort en veldig dyr oppgradering for en 35-40 % ytelseøkning. Så da må man nok misslike noe ekstra microstutter/SLI sterkt for at det skal være verdt å gjøre. Jeg synes fremdeles SLI er bedre i teorien enn i praksis. Poenget med linken til artikkelen var primært å vise at det ikke skalerer lineært, noe mange tror uten å ha satt seg inn i det. Har du link til reelle ytelsesmålinger for SLI vs single så vil jo det greit vise realiteten på et bestemt oppsett. Mulig det er kommet seg etter den researchen jeg har gjort, men jeg har fremdeles inntrykk av at det sjelden optimaliseres konsekvent for SLI og at det er litt random om det er en bonus man får, mens det burde vært rimelig forutsigbart. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 SLI skalerer mye bedre nå en for 2-3 år siden. Swift ville ikke vært spillbart uten osv. Dette har vært sagt de siste 6 årene, og er bare et tegn på hvor "moden" teknologien faktisk er. Husker godt at GTX 680 kom ut for 3 år siden, og at det ble ansett som en revolusjon rundt SLI fordi "Nvidia fikset microstutter med 600-serien." Swift ville fungert kjempebra uten SLI, ikke nødvendigvis på låst 144 fps, men hele poenget med G-sync er å gi god spillflyt ved lavere - og varierende - oppdateringsfrekvenser. Det er heller ikke et eneste spill på markedet i dag som ser nevneverdig bedre ut på Hyper-Ultra-Nvidia-settings kontra High, dermed er faktisk et enkelt "puslete" GTX 980 mer enn brukbart på en Swift. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. mars 2015 Del Skrevet 27. mars 2015 Det ligger vel i at de som blar opp 6+ løk for en skjerm ikke nøyer seg med lav fps eller lave settings. Det er lett å løse da, kjøpte bare 4 980 , men så har jeg 3 swift også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå