RuneBr Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg har tenkt å kjøpe en TwinMOS USB2.0 Mobile Disk 256 MB USB lagringsenhet. Den finnes i USB2.0-varianten (som gitt på linken over) og i USB1.0-variant. På en PC har jeg en USB1.0-port, mens på min andre PC tror jeg det er en USB 2.0-port. Kan jeg kjøpe USB 2.0-disken, eller vil det gi problemer på min gamle PC? Beste hilsen Rune Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Jeg har tenkt å kjøpe en TwinMOS USB2.0 Mobile Disk 256 MB USB lagringsenhet. Den finnes i USB2.0-varianten (som gitt på linken over) og i USB1.0-variant. På en PC har jeg en USB1.0-port, mens på min andre PC tror jeg det er en USB 2.0-port. Kan jeg kjøpe USB 2.0-disken, eller vil det gi problemer på min gamle PC? Beste hilsen Rune Det fungerer helt bra, men skaper ofte problemer hvis du kjører Windows 98 (fordi du da må inn med drivere) Lenke til kommentar
bjoors Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Du kan bruke USB2.0 plugg på en USB1.0 pc, den er bakoverkompatibel, men du får kun USB1.0 hastighet. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 det går fint, men du får hastigheten som er i usb1 kontakten så det kommer nok til å gå litt seint (hmm 3 poster på samme minutt gitt) Lenke til kommentar
RuneBr Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Takk skal dere ha! Forumet leverer alltid over forventning! Har faktisk Win98-installert på PCen, men installerer gjerne en ekstra driver for å få duppedingsen i en stiligere farge Rune Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Takk skal dere ha! Forumet leverer alltid over forventning! Har faktisk Win98-installert på PCen, men installerer gjerne en ekstra driver for å få duppedingsen i en stiligere farge Rune OBS! Mulig du misforsto meg litt - "Problemet" med Win98 er stabiliteten på USB implementasjonene. - Jeg har akkurat tatt i eretur flere typer Twinmos USB 2.0 brikker fra en kunde fordi de ikke fikk de til å virke på Windows 98 med USB 1.x port - PC'ene bare krasjet. (Det _kan_ selvsagt virke på noen pc'er , men han her hadde prøvd på 4 forskjellige) Lenke til kommentar
RuneBr Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Jeg hadde misforstått deg, ja. Takker så mye for presiseringen! Får vel gå for den trause 1.0-varianten... Men jeg sparer 16 kroner Rune Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå