Kongletre Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 For 3-4 mnd siden fikk jeg en bil mekaniker til og skifte glødeplugger, gløderelee, noen kabler som var utslitte, luftmengdemåler og luftfilter. Etter dette så har jeg mistet alt som heter akselerasjon på bilen! Når jeg gasser på, så skjer det absolutt ingenting. Før mekanikeren byttet så drog bilen som den skal. Dette er jo tross alt 150hk turbo diesel, så skal gå noe lunde greit. Når jeg gir full gass, så går den opp til ca 2,5k RPM, så går den sakte opp over til 3-4k RPM. Virker som hele turboen er dau. Noen som har peiling? Bor på landet og har ikke tilgang til BMW verksted.. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 Kan være noe så enkelt at mekanikeren har glemt å feste en av slangene til luftinntaket (mellom turbo og innsug). Prøv med å løsne slange _etter_ turbo. La motor gå på tomgang. Hold hånda foran slangetuten. Får du skikkelig vakuum da? Om ikke, så har du en lekkasje et sted. Det kan selvsagt være ørten andre ting... Lenke til kommentar
Kai_g Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 Vil tro bilen går i nødmodus. Ingen motorlampe? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 Dette er jo et klassisk tegn på defekt luftmassemåler. Hvorfor byttet du den i utgangspunktet? og hvilken høgger henta du den delen på? Prøv å sett inn den gamle å se hva som skjer. 1 Lenke til kommentar
Kongletre Skrevet 25. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2015 Vil tro bilen går i nødmodus. Ingen motorlampe? Hei, nei, ingen motorlampe som lyser. Lenke til kommentar
Kongletre Skrevet 25. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2015 (endret) Dette er jo et klassisk tegn på defekt luftmassemåler. Hvorfor byttet du den i utgangspunktet? og hvilken høgger henta du den delen på? Prøv å sett inn den gamle å se hva som skjer. Hei! Var ikke helt konkret det jeg skrev i beskrivelsen. Byttet først glødeplugger og gløderelee på bilen pga. at jeg hadde store problemer med å starte når det vart kaldere enn -2*C. Etter jeg byttet så startet motoren med en gang, men fikk jeg problemer med at bilen ikke går slik den skal (Dårlig akselerasjon). Mekanikeren trodde luftmengdemåleren var defekt, så vi byttet det. Men vart ikke noe bedre. Virker kanskje som at bilen går i nødmodus? evt. hvordan fikse dette? Har kjørt full diagnose på bilen med div. utstyr men finner ingen feil meldinger. Endret 25. mars 2015 av Kongletre Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Lyser motorlampa når du setter på tenning, og slukker igjen når motoren starter? Og åssen "tester" har det blitt brukt ved diagnose? Jeg stoler ikke på disse ebay/billig testerene. Du må ha en som kan lese "enhanced" feilkoder. Selv dyre universale testere kan ha problemer med dette. BMW er bare problemer. Det kan f.eks være en Dieselpumpe, eller Turbo som er feil. Disse kan streike uten å gi feilkoder, og det er helt vanlig. Du ser det med en skikkelig tester og prøvekjøring, hvis du vet hva du skal se etter. Du har en Mekaniker, bruk han. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå